لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

عیادت اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش در بیمارستان


عیادت اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش مهدی در بیمارستان. عکس از روزنامه اعتماد
عیادت اکبر هاشمی رفسنجانی از فرزندش مهدی در بیمارستان. عکس از روزنامه اعتماد
برپایه گزارش های منتشر شده، آنژیوگرافی قلب مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دلیل آسیب‌های وی که در دوره جنگ ایران و عراق متحمل آن شده، به تعویق افتاده است. در همین حال اعضای خانواده مهدی هاشمی از جمله پدرش روزهای دوشنبه و سه شنبه با او در بیمارستان ملاقات کردند.

مهدی هاشمی که پس از بازگشت به ایران از سفری سه ساله به بریتانیا، و در پی مراجعه به دادسرای انقلاب بازداشت شده بود، روز دوشنبه بنا به درخواست پزشک معالجش، به بیمارستان دی تهران انتقال داده شد.

پزشک مهدی هاشمی گفته است که او از مشکلاتی در قلب رنج می‌برد و باید هرچه سریع‌تر آنژیوگرافی شود.

فاطمه هاشمی خواهر مهدی هاشمی در این باره به خبرگزاری ایلنا با اشاره به ملاقات روز دوشنبه و سه شنبه خانواده با مهدی هاشمی گفته است: «متاسفانه شب گذشته ضربان قلب و فشار مهدی افزایش یافت. علاوه بر این به دلیل مشکلات شیمیایی و ریوی دوره جنگ صبح امروز پزشک با معاینه وی تشخیص داد که باید پیش از آنژیوگرافی تست‌های ریوی انجام شود.»

وی با بیان اینکه همه خانواده و همچنین آقای هاشمی رفسنجانی سه شنبه نیز با مهدی به بیمارستان آمدند، گفت: «پدرم امروز صبح پیش از رفتن به دفتر کار خود، بار دیگر از مهدی عیادت کرد.»

به گفته فاطمه هاشمی، روز سه شنبه تنها به اقوام درجه یک امکان ملاقات با مهدی هاشمی در بیمارستان داده شد و به وکلا نیز اجازه حضور بر سر بالین او داده نشد. این در حالی است که روز دوشنبه وکلا و سایر اقوام مهدی هاشمی می‌توانستند با او دیدار کنند.

دوشنبه، علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی درباره دیدار آقای هاشمی رفسنجانی با فرزندش در بیمارستان به خبرگزاری دانشجو گفت: «در زمان ملاقات آیت‌الله رفسنجانی و فرزندش بنده‌ هم حضور داشتم که مهدی هاشمی توضیحاتی در خصوص نحوه بازجویی و شرایط بازداشتش به پدرش ارائه داد.»

وی افزود: «مهدی هاشمی در این دیدار شرایط بازجویی و نحوه آن را مثبت ارزیابی نکرد و گلایه خود را به پدرش ابراز داشت.»

وکیل مهدی هاشمی ادامه داد: «آیت‌الله رفسنجانی اقداماتی که لازم باشد را در این خصوص انجام و به مقامات ذیربط اطلاع خواهد داد.»

مهدی هاشمی چندی پیش، پس از سه سال از بریتانیا به ایران بازگشته بود. او پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری سه سال گذشته را به مقصد بریتانیا ترک کرده بود. در آن زمان سفر او «ماموریتی» و به منظور سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد در آکسفورد عنوان شد.

مدتی پس از آغاز ناآرامی‌های پس از انتخابات، مقام‌های قضایی از تشکیل پرونده‌ای قضایی برای مهدی هاشمی به اتهام دست داشتن در ناآرامی‌ها سخن گفتند.

سرانجام او پس از بازگشت به ایران، به همراه وکیلش، به دادسرای اوین مراجعه کرد که در پی آن بازداشت شد.

فائزه هاشمی نیز درست پیش از ورود مهدی هاشمی به ایران بازداشت شد که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد.
XS
SM
MD
LG