لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۳

بانک ژاپنی به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران جریمه شد


بانک ژاپنی « توکيو ـ ميتسوبيشی یو اف جی» در توکیو
بانک ژاپنی « توکيو ـ ميتسوبيشی یو اف جی» در توکیو
بانک ژاپنی « توکيو ـ ميتسوبيشی یو اف جی» به دليل تخلف از مقررات تحريمی آمريکا، هشت ميليون و ۶۰۰ هزار دلار به وزارت خزانه داری ایالات متحده جريمه می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، سخنگوی بانک « توکيو ـ ميتسوبيشی يو اف جی» روز پنجشنبه، ۲۳ آذر گفت که «اين بانک برای حل و فصل قضيه، با پرداخت هشت ميليون و ۶۰۰ هزار دلار جريمه به آمريکا موافقت کرده است».

بانک « توکيو ـ ميتسوبيشی یو اف جی» تحريم های آمريکا را در مورد برخی از کشورها از جمله ايران و کوبا برای انتقال پول ناديده گرفته بود.

شينيا ماتسوموتو، سخنگوی اين بانک، روز پنجشنبه گفت: «اکثر اين پول‌ها از طريق يک کشور ثالث و در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به سودان و ميانمار منتقل شده است.»

اين بانک ژاپنی سال ۲۰۰۸، پس از يک کنترل داخلی در مورد اين انتقال پول گزارش داد و دست به اقداماتی برای جلوگيری از انتقال پول به اين کشورها زد.

بانک «توکیو- میتسوبیشی» در حالی ۲۲ آذرماه متحمل پرداخت جریمه شده است که بانک بریتانیایی «اچ‌اس‌بی‌سی» نیز یک روز پیش از آن به پرداخت بزرگترین جریمه بانکی تاریخ ملزم شد.

بانک «اچ اس بی سی» ۲۲ آذرماه اعلام کرد که برای حل و فصل اختلافات با مقامات فدرال آمریکا بر سر پولشویی، با پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار جریمه و غرامت به این کشور موافقت کرده است.

این تخلفات، جابجایی میلیاردها دلار پول برای ایران و کارتل‌های قاچاق مواد مخدر مکزیک را در بر می‌گیرد.

در عین حال وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه، ۲۰ آذرماه اعلام کرد که بانک بریتانیایی استاندارد چارترد نیز به خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، میانمار، لیبی و سودان ۳۲۷ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این بانک با نهادهای مالی و تجاری‌ای نقل و انتقالات مالی انجام داده که تحت تحریم آمریکا بوده‌اند.
XS
SM
MD
LG