لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

پنتاگون نیروهای امنیت سایبری خود را افزایش می‌دهد


وزیر دفاع ایالات متحده پیش از این هشدار داده بود که آمریکا در برابر هکرهای خارجی آسیب‌پذیر است.
وزیر دفاع ایالات متحده پیش از این هشدار داده بود که آمریکا در برابر هکرهای خارجی آسیب‌پذیر است.
مقامات وزارت دفاع ایالات متحده روز یک‌شنبه، هفت بهمن، خبر دادند که پنتاگون در راستای مقابله با حملات فزاینده سایبری به شبکه‌های کامپیوتری این کشور، نیروی امنیت سایبری خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این سیاست باعث خواهد شد که تعداد نیروهای بخش فرماندهی سایبری وزارت دفاع ایالات متحده از ۹۰۰ نفر به بیش از چهار هزار نفر افزایش یابد.

در عین حال مقامات وزارت دفاع ایالات متحده گفته‌اند که این افزایش نیروها چالش‌هایی جدی را نیز برای این وزارتخانه در پی خواهد داشت که به آموزش و حفظ چنین تعداد نفرات صاحب صلاحیتی مربوط است.

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده روز یک‌شنبه گفت: «پنتاگون به‌طور جدی درگیر استخدام، آموزش و حفظ نیروهای سایبری باکیفیت است.»

ویلیام جی لین، معاون سابق وزارت دفاع ایالات متحده، نیز که پیش از این در رابطه با سیاست‌های سایبری پنتاگون فعالیت کرده است، در این‌ باره اظهار داشت: «تهدیدات جدی است و ما باید به آن واکنش نشان بدهیم.»

بر اساس این گزارش، پنتاگون قصد دارد سه گروه ویژه متفاوت در مرکز فرماندهی سایبری خود تشکیل دهد که عبارتند از «نیروهای ماموریت ملی» برای محافظت از سیتسم‌های کامپیوتری کشور و سازمان‌های کلیدی، «نیروهای ماموریت مبارزه» برای برنامه‌ریزی و اجرای حملات به دشمنان و «نیروهای دفاع سایبری» برای حفاظت از سیستم‌های کامپیوتری پنتاگون.

این اقدام بخشی از سیاست‌های لئون پانه‌تا، وزیر دفاع ایالات متحده، برای تقویت عملیات‌های سایبری پنتاگون محسوب می‌شود.

پیش از این آقای پانه‌تا در ماه اکتبر هشداری جدی داده بود که ایالات متحده با «خطر پرل هاربر دیگری» مواجه است، اما این‌ بار از ناحیه فضای سایبری.

او گفته بود که ایالات متحده به‌ طور فزاینده‌ای در برابر هکرهای خارجی آسیب‌پذیر است و آنها می‌توانند به شبکه‌های کامپیوتری ملی و سیستم‌های اقتصادی هجوم بیاورند.

به گفته مقامات وزارت دفاع ایالات متحده، آقای پانه‌تا به‌ طور ویژه نگران حمله کامپیوتری بود که در ماه اوت گذشته به شرکت‌ دولتی نفت عربستان سعودی، آرامکو، انجام شد و طی آن بیش از سه هزار کامپیوتر آلوده به ویروس شد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات امنیتی ایالات متحده در ماه اکتبر تا حد زیادی قانع شدند حمله سایبری به شرکت آرامکو از ناحیه ایران انجام شده است. آنها این حمله را به آغاز جنگ در سایه میان ایران و ایالات متحده تعبیر کردند.

این گزارش می‌افزاید که مقامات آمریکا به‌ویژه به گروه سایبری ارتش ایران ظنین هستند که سال ۲۰۱۱ و در واکنش به حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز تشکیل شد. گفته می‌شود حمله به تاسیسات نطنز اقدامی از جانب ایالات متحده و اسرائیل بوده است.

نیویورک تایمز در عین حال می‌نویسد که هیچ سند قطعی وجود ندارد که حاکی از آن باشد حملات سایبری به شرکت آرامکو کار حکومت ایران باشد.

این گزارش در انتها می‌افزاید که تعداد نیروهای سایبری وزارت دفاع ایالات متحده در حالی افزایش می‌یابد که پنتاگون نیروهای بخش‌های دیگر را کاهش می‌دهد که از جمله می‌توان به بخش نیروهای مسلح قراردادی آن اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG