لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

اتهام‌زنی ذوالنور به احمدی‌نژاد: انحراف از انقلاب، جوسازی علیه سپاه


مجتبی ذوالنور
مجتبی ذوالنور
مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، روز شنبه، ۱۲ اسفند، ضمن انتقاد از مواضع محمود احمدی‌نژاد درباره دخالت این نهاد نظامی در انتخابات نظام‌پزشکی، او را به انحراف از انقلاب و «جوسازی» علیه سپاه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای ذوالنور با بیان این که اقدامات سپاه در انتخابات نظام پزشکی نوعی اعمال «وظیفه» بوده است، گفت که برخی در این انتخابات، سپاه را مورد «هجمه تبلیغاتی» قرار داده‌اند، در حالی که «سپاه همانند نیروی انتظامی یکی از ضابطین قضایی است».

دوره اخیر انتخابات نظام‌پزشکی ایران، روز جمعه، چهارم اسفند تحت تاثیر ردصلاحیت‌های گسترده نامزدها توسط نهادهای امنیتی از جمله اطلاعات سپاه برگزار شد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در این انتخابات حدود ۱۲۰ نفر از پزشکان ردصلاحیت شدند که در میان آنان برخی چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران، نیز دیده می‌شد.

این موضوع اعتراض شدید آقای احمدی‌نژاد را به همراه داشت که ضمن هشدار به سپاه پاسداران گفت که این نهاد نظامی نباید در انتخابات نظام‌پزشکی دخالت کند.

مجتبی ذوالنور با اشاره به این سخنان محمود احمدی‌نژاد گفت: «طبیعی است کسانی که در انتخابات دنبال انحراف هستند، امروز قشر ولایت‌مدار و اصیل [اعضای سپاه] را مورد هجمه قرار دهند.»

به گفته او، در آستانه هر انتخاباتی ممکن است از سپاه درباره نامزدها استعلام شود و حالا که این نهاد نظامی «به وظیفه خود در مورد استعلام‌ها عمل می‌کند علیه سپاه جوسازی می‌کنند».

آقای ذوالنور در نهایت حمله به سپاه را «یکی از برنامه‌های گروه انحرافی» دانست و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران گفت: «چون یکی از وظایف سپاه حفظ امنیت انتخابات است، جریان‌هایی که با انقلاب زاویه دارند در صدد آن هستند تا با نزدیک شدن به انتخابات با تبلیغات گسترده چهره سپاه را مخدوش کنند.»

«جریان انحرافی» به حلقه یاران محمود احمدی‌نژاد اطلاق می‌شود. این اصطلاح که ساخته چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای است از اختلاف میان حاکمیت ایران حکایت دارد.

با این حال چهره‌های منتسب به رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکنون از به‌کار بردن این اصطلاح برای شخص محمود احمدی‌نژاد پرهیز می‌کردند و همواره تلاش داشتند در گفته‌های خود تفاوتی میان رئیس دولت ایران و یارانش قائل شوند.
XS
SM
MD
LG