لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

خانواده حکمتی در نامه‌ای به خامنه‌ای خواستار آزادی فرزندشان شدند


امير حکمتی در آذرماه سال ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سی آی ای) بازداشت شد.
امير حکمتی در آذرماه سال ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سی آی ای) بازداشت شد.
خانواده امير ميرزايی حکمتی، تفنگدار سابق ارتش آمريکا،‌ که به اتهام جاسوسی در زندان است با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی او شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، خانواده امير ميرزايی حکمتی در اين نامه که روز سه شنبه برای آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، فرستاده شده در حالی خواستار آزادی اين آمريکايی ايرانی تبار شده‌اند که در اين نامه به بيماری سرطان پدر اين زندانی ۲۹ ساله هم اشاره شده است.

امير حکمتی در آذرماه سال ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سی آی ای) بازداشت شد و اعترافات تلويزيونی او در مستندی به نام «مهار شده» پخش شد.

اتهام جاسوسی امير حکمتی، از سوی آمريکا و خانواده او رد شده است.

سارا حکمتی، خواهر امير حکمتی، در گفت و گو با آسوشيتدپرس در حالی به حبس ۵۵۵ روزه برادرش در ايران اشاره کرده که به گفته او امير حکمتی در اثنای تدارک سفر سال گذشته‌اش به ايران، عضويتش در ارتش آمريکا را به اطلاع مسئولان ايرانی رسانده بود.

حکم اعدام اين تفنگدار سابق نيروی دريايی آمريکا از سوی ديوان عالی کشور نقض شده استف با این حال وی بيش از يک سال است که در زندان به سر می برد.

امير حکمتی به گفته خواهرش در اواخر سال گذشته ميلادی در اعتراض به نگهداريش در سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زد که منجر به بيهوشی او شد و اين موضوع که به تازگی به اطلاع خانواده او رسيده موجب نگرانی آنها درباره وضعيت جسمانی امير و ميزان دسترسی او به خدمات درمانی شده است.

سارا حکمتی ضمن اشاره به ابتلا پدرش به بيماری سرطان، گفته است که خانواده حکمتی در نامه ارسالی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی برادرش بر مبنای ملاحظات بشردوستانه شده است.

ارسال نامه به مقامات ايران درباره پرونده امير ميرزا حکمتی مسبوق به سابقه است. پيشتر هم شورای روابط ايران- آمريکا با به راه انداختن کارزاری خواستار آزادی امير حکمتی شده بود.
XS
SM
MD
LG