لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

محسن رضایی: درباره موسوی و کروبی حرفی نزدم


محسن رضایی و میرحسین موسوی، پس از مناظره انتخاباتی، خرداد ۸۸
محسن رضایی و میرحسین موسوی، پس از مناظره انتخاباتی، خرداد ۸۸
محسن رضایی نقل‌قول اخیر از او درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تکذیب کرده است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه، روز پنجشنبه ۲۴ اسفندماه در یک سخنرانی و همچنین در یک مصاحبه، نقل‌قول برخی از وبسایت‌های نزدیک به حکومت از او درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تکذیب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان از قول آقای رضایی که از منتقدان سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته بوده، نوشت: «من آن دو را عمله آمریکا می‌دانم و در ۲۵ بهمن ۸۹ اعلام کردم اگر این دو نفر از مردم عذرخواهی نکنند مردم می‌توانند آنها را دستگیر کنند.»

طبق آن گزارش‌ها، محسن رضایی همچنین تاکید کرده بود «هیچ کس موضعی مانند من در برابر سران فتنه نداشته است».

به گزارش وبسایت رسمی آقای رضایی، او روز پنجشنبه در یک سخنرانی در شهر رشت، این خبرها را «خبرسازی‌های سیاسی و هدفمند» خواند و گفت: «من نسبت به فتنه سال ۸۸، هیچ مصاحبه و گفتگوی قابل انتشار جدیدی نداشتم.»

او از «انتشار اخبار و موضع گیری چند سال پیش در شرایط امروز» انتقاد کرد.

آقای رضایی همچنین در گفت‌وگو با وبسایت بهارنیوز که ارتباطی با روزنامه اصلاح‌طلب بهار ندارد، گفت: «متاسفانه باز هم بداخلاقی‌های سیاسی و رسانه‌ای در آستانه برگزاری انتخابات کلید خورده است و دست‌های پنهان و آشکار برای رسیدن به اهداف خود دست به هر اقدامی غیراخلاقی می‌زنند.»

او این نقل‌قول منتشر شده را «کاملا تحریف‌شده و جعلی» و «یک جنگ ناجوانمردانه روانی در آستانه فعالیت‌های انتخابات» خواند.

محسن رضایی در این باره تاکید کرده است: «من قبلا نظراتم را درباره مسائل و اتفاقات سال ۸۸ بار‌ها بیان کرده‌ام.»

این چهره سیاسی که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز اعلام نامزدی کرده است، در چهار سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، اظهارنظرهای متقاوتی درباره این اعتراض‌ها کرده است.

او که خود از نامزدهای انتخابات ۸۸ بود، پس از برگزاری آن به «تخلف» در این انتخابات اعتراض کرد ما بعد از پافشاری رهبر جمهوری اسلامی بر صحت این انتخابات، از اعتراض خود انصراف داد.

محسن رضایی پیشتر در اردیبهشت امسال گفته بود: «مشکل فتنه‌، آمدن مردم به خیابان‌ها نبود بلکه مشکل این بود که آنها نتوانستند اعتراض مردم را مدیریت کنند... مردم به نتیجه انتخابات معترض بودند و اعتراض آنها از نوع اجتماعی بود نه سیاسی و در حالی که می‌توانست مسالمت‌آمیز ادامه یابد و ختم شود اما به علت ضعف مدیریت، به فتنه تبدیل شد».

این فرمانده سپاه پاسداران در سال‌های رهبری آیت‌الله خمینی تا سال ۷۶، همچنین در دی ماه ۸۸ پس از بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی، از آن استقبال کرد و در نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای، این بیانیه آقای موسوی را «عقب‌نشینی … از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد» خوانده و پیشنهاد او برای عمل‌کردن مجلس و قوه قضاییه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت را «سازنده» بر شمرد.

او این بیانیه را «سرآغاز یک حرکت وحدت‌بخش در جبهه معترضین با دیگران» خواند و از رهبر جمهوری اسلامی خواست در یک پیام یا سخنرانی در پاسخ به این بیانیه، این حرکت را «تقویت و استمرار بخشد.»
XS
SM
MD
LG