لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۷

احمدی‌نژاد: حق انتخاب با ملت است؛ همه به حق ملت احترام بگذارند


دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در مرداد ۹۲ پایان می‌گیرد
دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در مرداد ۹۲ پایان می‌گیرد
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در پیام نوروزی خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، از قصد دولت برای برگزاری انتخابات «پرشور، حداکثری و در نهایت سلامت» خبر داد و افزود که رهبری «گفته‌اند فقط یک رأی دارند و حق انتخاب با مردم است».
دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به طور طبیعی در مرداد ۹۲ پایان می‌گیرد و از این رو جمهوری اسلامی سرگرم برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین جانشین محمود احمدی‌نژاد است.
اکنون محمود احمدی‌نژاد در آخرین پیام نوروزی خود، انتخابات ریاست جمهوری را نقطه اوج مردم‌‌سالاری خوانده و افزوده است که «یک انتخابات پرشور و با مشارکت نزدیک به صددرصدی و انتخاب یک رئیس جمهور با رأی قاطع و بالای ملت، همه معادلات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع ملت ایران و دیگر ملت‌ها دگرگون خواهد کرد».
وی ادامه داده است که «تصمیم‌گیر نهایی ملت است. همه سلایق و برنامه‌ها عرضه می‌شود، اما ملت تصمیم می‌گیرد و با انتخاب خود راه آینده را معین می‌کند. همه باید تابع تصمیم ملت باشند».
رئیس‌جمهور ایران، در عین حال بخش قابل توجهی از آخرین پیام نوروزی خود را به تجلیل از بهار اختصاص داده و آن را با شعار «زنده باد بهار» به پایان برده است، شعاری که مضمون اصلی شعارهای هواداران اسفندیار رحیم مشایی، مشاور نزدیک محمود احمدی‌نژاد است که گفته می‌شود، گزینه اصلی حامیان دولت برای جانشینی محمود احمدی‌نژاد خواهد بود.
«حماسه سیاسی و اقتصادی» در سال ۹۲
اما رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای نیز در پیام نوروزی خود به موضوع انتخابات پرداخته و ابراز امیدواری کرده که مردم با حضور خودشان بتوانند «آینده‌ نیکی» را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند.
آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر این از مردم خواسته است که در سال جدید هم در زمینه سیاست و هم در زمینه اقتصاد «حضوری جهادی» داشته باشند و با حماسه‌آفرینی به اهداف خود برسند.
رهبر جمهوری اسلامی با همین نگاه سال ۹۲ را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام‌گذاری کرده است.
وی با اشاره به فشارها و مشکلات اقتصادی با اذعان به «اشکالات داخلی» و «کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها» حرکت مجموعه‌ نظام و مجموعه‌ مردم، را «یک حرکت رو به جلو» توصیف کرده است.
رهبر جمهوری اسلامی قرار است روز پنجشنبه اول فروردین همچون روال سال‌های گذشته در مشهد به ایراد سخن بپردازد و انتظار می‌رود که سخنان روز پنجشنبه آیت‌الله خامنه‌ای نیز تأکیدی بیشتر بر «حماسه سیاسی و اقتصادی» سال ۹۲ باشد.
XS
SM
MD
LG