لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

اظهارات عسگراولادی درباره موسوی و کروبی و واکنش امیرارجمند


حبيب‌الله عسگراولادی،عضو شورای مرکزی جبهه پيروان خط امام و رهبری، توبه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را شرط شکستن حصر خانگی آنان دانست و گفت موسوی و کروبی از راه‌هایی که برای آنها باز شده بود استفاده نکردند.

اين درحالی است که سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد می‌گويد آقايان موسوی و کروبی تخلفی مرتکب نشده‌اند و طرف مقابل باید توبه کند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حبيب‌الله عسگراولادی روز دوشنبه، ۱۲ فروردین، گفت: «موسوی و کروبی از راه‌هایی که برای آنها باز شده بود استفاده نکردند و حصر این دو نفر از راهی که رهبری صلاح می‌دانند برداشته شود اما توبه شرط آن است.»
او شکستن حصر مير حسين موسوی و مهدی کروبی را «کار قضايی و امنيتی»‌دانست و گفت: «حصر اين افراد بدون محاکمه انجام شده و دادگاهی در اين ‌باره تشکيل نشده است.»

مير حسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی پس از تظاهرات معترضان در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹ تحت حبس خانگی قرار گرفتند که اين وضعيت تاکنون ادامه داشته است.
اردشير امير ارجمند،‌ مشاور ارشد مير حسين موسوی و سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد، با رد سخنان حبيب‌الله عسگراولادی به راديو فردا می‌گويد: «توبه را کسی انجام می‌دهد که مرتکب گناهی شده باشد. آقايان موسوی و کروبی نه مرتکب گناه شده‌اند و نه تخلفی کرده‌اند.»
او با اشاره به اين موضوع که بحث توبه در مورد آنان صادق نيست،‌ می‌افزايد: «آقايان موسوی و کروبی يک مطالبه قانونی داشتند که در تضاد با اعمال خلاف قانون و دين است که انجام می‌شود و طرف مقابل است که بايد توبه کند،‌ نه آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد.»‌
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:09 0:00
لینک مستقیم

به نوشته خبرگزاری فارس،‌ آقای عسگراولادی با اشاره به اينکه رهبران معترضان به نتايج انتخابات خرداد سال ۸۸ بايد از رهبر جمهوری اسلامی هدايت بخواهند،‌ اضافه کرد که آيت‌الله خامنه‌ای نسبت به اين دو محبت کرد،‌ اما آنها از راه‌هايی که برایشان باز شده بود استفاده نکردند.
آقای امير ارجمند در اين مورد می‌گويد: «نمی‌دانم اين چه لطف و مرحمتی بوده است که از چهار سال پيش تاکنون،‌ تمام امکانات رسانه‌ای جمهوری اسلامی برای وارد کردن هر تهمتی به آقای موسوی،‌ آقای کروبی و خانم رهنورد بسيج شده است و خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گويند، اما هيچ فرصت دفاع به آنها نمی‌دهند.»
سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد با اشاره به بيانيه شماره هفدهم ميرحسين موسوی و نيز آخرين بيانيه مهدی کروبی اضافه می‌کند: «اين دو بيانيه راه را برای هر گونه مصالحه شرافتمندانه با در نظر گرفتن حقوق ملت ايران باز گذاشت و طرف مقابل بود که از اين فرصت استفاده نکرد.»
او بر اين عقيده است که آيت الله خامنه‌ای نخستين شخصی بود که قانون را با تاييد انتخبات رياست جمهوری نقض کرد.
به نوشته خبرگزاری فارس، آقای عسگراولادی که در ماه‌های گذشته مير حسين موسوی و مهدی کروبی را فتنه‌گر ندانسته بود،‌ دوباره تاکيد کرد که آنها فتنه‌ساز و فتنه نيستند و اطرافيان آنها فتنه و فتنه‌ساز بودند.
اصطلاح فتنه يا جريان فتنه از سوی رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های ايران در مورد معترضان به نتايج انتخابات سال ۸۸ به کار برده می‌شود.
معترضان در سا‌ل‌های ۸۸ و ۸۹ در تهران و چند شهر ديگر ايران تظاهرات کردند که با ‌سرکوب شديد نيروهای انتظامی،‌ بسيج و لباس شخصی‌ها مواجه شدند.
در اين ميان،‌عليرضا زاکانی،‌ دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی،‌در گفت‌و‌گويی با خبرگزاری فارس در مورد تظاهرات معترضان به نتايج انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد که افرادی به گفته او،‌ «تحت تاثير حلقه انحراف، علاقه‌مند نبودند فضای احساسی و بحرانی فروکش کند» و برخی از آنان طرح‌ها و مواضعی را دنبال می‌کردند که نگذارند آتش فتنه فروکش کند.
به گفته آقای زاکانی،‌ يک نمونه از اين طرح‌ها،‌ مربوط به ليست‌های بازداشت تعداد بسيار زياد معترضان در خيابان‌های تهران بود اما اين طرح‌ها با مخالفت آيت‌الله خامنه‌ای مواجه شد.
جريان انحرافی عنوانی است که از سوی طرفداران آيت‌الله خامنه‌ای به اطرافيان محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران،‌ اطلاق می‌شود.
XS
SM
MD
LG