لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

ولايتی حمايت دولت از يک «کانديدای خاص» را حرام دانست


علی اکبر ولايتی، مشاور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، شامگاه چهارشنبه به استفاده از امکانات دولت محمود احمدی نژاد برای تبليغ يک «کانديدای خاص» انتقاد کرد و آن را «حرام» دانست.

آقای ولايتی که برای تبليغات انتخاباتی به شهر مشهد سفر کرده است، گفته که «استفاده از امکانات دولتی برای تبليغات يک کانديدای خاص حرام شرعی است و مگر می‌شود با پول حرام به مردم خدمت کرد».

وی به نام اين کانديدای خاص اشاره ای نکرده است ولی در گزارش رسانه‌ها و گروه‌های مختلف سياسی ايران از اسفنديار رحيم مشايی، مشاور محمود احمدی نژاد، به عنوان نامزد اصلی دولت در انتخابات نام برده می‌شود.

آقای احمدی نژاد در ماه های اخير تبليغات زيادی به نفع وی انجام داده است و گفته می‌شود احتمالا شعار «زنده باد بهار» نيز شعار تبليغاتی اين جريان در انتخابات خواهد بود.

علی اکبر ولايتی که همراه با محمد باقر قاليباف و غلامعلی حدادعادل ائتلافی سه نفره برای معرفی نامزد در انتخابات رياست جمهوری تشکيل داده است، می‌گويد که «اعضای اين ائتلاف به نتيجه آن پايبند خواهند بود و ائتلاف برای پيشرفت است».

بر اساس ساز و کاری که برای ائتلاف سه‌گانه ترسيم شده است، يکی از سه نفر اعضای آن در اواسط ارديبهشت ماه به عنوان نامزد اصلی معرفی خواهد شد و دو نفر ديگر در صورت کسب مقام رياست جمهوری توسط وی، او را در دولت آينده کمک خواهند کرد.

از محمدباقر قاليباف و علی اکبر ولايتی به عنوان شانس‌های اصلی برای کسب مقام نامزدی اين ائتلاف سه گانه نام برده می‌شود. ساير گروه‌های اصولگرا نيز نامزدهای متعددی برای انتخابات يازدهم معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولايتی در سخنان شامگاه چهارشنبه خود با انتقاد از تعدد کانديداهای اصولگرايان گفته است: «لازم نيست هر فردی که احساس تکليف می‌کند حتما رييس جمهور شود و می تواند در وزارت يا در جای ديگری خدمت کند».

وی افزوده که «اختلاف بين اصولگرايان برای اين است که يک عده ای می‌خواهند اصولگرايان را تخريب کنند».

در همين حال به رغم سکوت نسبی اصلاح طلبان برای انتخابات آينده رياست جمهوری، محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس شورای اسلامی بار ديگر تاکيد کرده است که اين انتخابات سه قطبی خواهد بود. به گفته وی، اصولگرايان، جريان دولت و اصلاح طلبان سه قطب حاضر در رقابت های رياست جمهوری خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفته است: «در انتخابات آينده ما دولت را به عنوان يک قطب در نظر داريم چرا که دولت نيز کانديداهايی خواهد داشت که از آنها حمايت خواهد کرد، طبيعی است که هر قطبی از اين قطب با دو قطب ديگر در انتخابات رقابت خواهد کرد».

انتخابات رياست جمهوری قرار است روز ۲۴ خرداد برگزار شود و رسانه ها و مقام های جمهوری اسلامی ايران تاکيد کرده‌اند که در اين انتخابات بايد «حماسه سياسی» رخ دهد.

اين اصطلاح پس از آن به صورت گسترده وارد ادبيات رسمی حکومت ايران شد که آيت‌الله علی خامنه ای در پيام نوروزی خود امسال را سال «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری کرد.
XS
SM
MD
LG