لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۲

فرزند مهدی خزعلی: از وضعیت پدرم بی‌خبریم


خانواده مهدی خزعلی می‌گویند، از وضعیت او در زندان بی‌خبر هستند. گزارش شده است که آقای خزعلی از ۹۶ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد و فقط آب، چای، قند و نمک می‌خورد.

صالح خزعلی به وبسایت کلمه گفته است که از وضعیت پدرش مهدی خزعلی اطلاعی ندارد و آخرین تماس با او، دوشنبه ۱۲ فروردین بوده است که «اصلا انرژی برای حرف‌زدن نداشت.»

به گفته فرزند آقای خزعلی، او در ۹۵ روز گذشته «فقط آب، چای و قند و نمک خورده است».

صالح خزعلی به کلمه گفته است که پدرش در آخرین مکالمه تلفنی «گفت که او را مرتب به بهداری زندان می‌برند.»

فرزند مهدی خزعلی در عین حال گفته است: «البته ما واقعا مطمئن نیستیم که حالش چگونه است چون وقتی او به ما تماس می گیرد دو مامور مکالمه اش را گوش می کنند و اگر با حرف هایش موافق نباشند سریع ارتباط را قطع می کنند. پدر حق ندارد درباره وضعیتش حرف بزند.»

به نوشته وبسایت کلمه، مهدی خزعلی دور جدید اعتصاب غذای خود را از یکشنبه ۱۰ دی ماه ۹۱ آغاز کرده است و الان ۹۶ روز است که در «اعتصاب غذای تر» است.

فرزند مهدی خزعلی درباره درخواست پدرش گفته است: «درخواست پدرم، آزادی‌اش است چون بازداشت مجددش را غیرقانونی و بدون اتهام مشخصی می‌داند. پدرم گفته است اگر آزاد نشود همچنان به اعتصابش ادامه خواهد داد و ما به همین دلیل به شدت نگرانیم و در ماه‌های اخیر هم هیچکس پاسخگو نبوده است.»

مهدی خزعلی، وبلاگ‌نویس و فرزند آیت‌الله علی خزعلی، از اعضای مجلس خبرگان، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در پی انتشار مطالب انتقادی در وبلاگش در چند دور بازداشت شده است.

او آخرین بار در ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ همراه با شماری دیگر از چهره‌های سیاسی و مدنی و فرهنگی بازداشت شد.

فرزند مهدی خزعلی گفته است که او «با یک دزد دریایی اهل سومالی هم‌سلول است و ماموران سلول‌های اطراف او را خالی کرده اند تا او به این شکل در انزوا باشد.»

محمد صالح خزعلی با اشاره به این که آزادی پدرش نیاز به دستور رهبر جمهوری اسلامی دارد، گفته است: «یکی از مسئولان به ما گفت که به رهبری یادآوری کرده که وضعیت پدرم خطرناک است و رهبر هم گفته‌اند که “تذکر داده‌ام تندروی نکنند.”»

فرزند مهدی خزعلی درباره علت بازداشت پدرش و آزاد نشدن او گفته است: «ما شنیده‌ایم که برای جلوگیری از فعالیت‌های انتخاباتی پدرم او را بازداشت کرده‌اند. پدرم قبل از بازداشت فعالیت هایش را در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز کرده بود و می خواست از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری دعوت کند چون معتقد است که تنها راه نجات کشور و جلوگیری از وقوع جنگ انتخاب رفسنجانی است.»
XS
SM
MD
LG