لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

نماینده ولی فقیه در بسیج: خنثی بودن بسیج در انتخابات، خیانت است


از راست: محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، محمدرضا تویسرکانی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در بسیج و علی فضلی، جانشین فرمانده بسیج.
از راست: محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، محمدرضا تویسرکانی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در بسیج و علی فضلی، جانشین فرمانده بسیج.
نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در نیروی بسیج گفته که خنثی بودن نیروهای بسیجی در انتخابات ریاست جمهوری خیانت به «انقلاب و امام حاضر» است. رییس سازمان بسیج نیز گفته است که «دستور حماسه آفرینی سیاسی صادر شده است».

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج روز شنبه، ۱۷ فروردین‌ماه، در نشست کارکنان ستاد سازمان بسیج مستضعفین گفته که «بسیج باید محور باشد. این‌که دشمنان از بسیج انتظار خنثی بودن داشته باشند و حتی برخی در داخل نیز به آن نیز دامن بزنند، خیانت به امام راحل و امام حاضر و نیز انقلاب است».

وی تاکید کرده که در انتخابات ریاست جمهوری، بسیج از «اصول‌گرایی» حمایت می‌کند.

تاکید نماینده ولی فقیه بر خنثی نبودن بسیج در انتخابات در حالی بیان می‌شود که دی‌ماه پارسال علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران، «مهندسی انتخابات» را «وظیفه ذاتی» سپاه برشمرده بود، اگرچه حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح روز ۱۴ فروردین ماه گفت که منظور علی سعیدی از مهندسی انتخابات، «جلوگیری از ورود و دخالت نیروهای مسلح در عرصه انتخابات است».

روز شنبه محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در نشست کارکنان ستاد سازمان بسیج گفت که «دشمن» تمام توان خود را برای ایجاد «اخلال در انتخابات» به کار گرفته و ایجاد «جنگ روانی، بهره‌گیری از شرایط مذاکرات هسته‌ای و حتی قتل‌های مشکوک را» در برنامه خود دارد.

وی گفت: «حداقل نتیجه‌ای که دشمن می‌خواهد بگیرد، منزوی کردن کاندیدای اصلح و ترویج ضعیف‌ترین کاندیدا است».

آقای نقدی در ادامه گفت که «دستور حماسه آفرینی سیاسی و حماسه آفرینی اقتصادی صادر شده است» و افزود: «حماسه اقتصادی به حماسیه سیاسی وابسته است، چرا که تنها انتخابات یک دولت قوی و ولایتمدار می‌تواند راه پیشرفت اقتصاد را هموار کند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی خود سال ۹۲ را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامید و گفت کار بزرگ مردم ایران در سال جدید انتخابات ریاست جمهوری است.

آقای نقدی روز شنبه همچنین خاطرنشان کرد که «حماسه سیاسی بزرگ» بسیج «برگزاری انتخاباتی امن، آرام، باشکوه و با حضور حداکثری» است.

مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی بارها بر تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده‌اند. در آخرین اظهارات، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان روز ۱۶ فروردین‌ماه گفت که «دستگاه‌های امنیتی باید در اجرای عدالت در هنگام برگزاری انتخابات کوشا باشند».

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شود.
XS
SM
MD
LG