لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اینترنتی سامسونگ مسدود می‌شود


برخلاف مایکروسافت و اپل، سامسونگ خدمات رسانی خود را به زبان فارسی نیز ارائه می‌دهد.
برخلاف مایکروسافت و اپل، سامسونگ خدمات رسانی خود را به زبان فارسی نیز ارائه می‌دهد.
شرکت سامسونگ در نظر دارد از حدود یک ماه دیگر به دلیل «موانع حقوقی»، دسترسی کاربران اپلیکشین‌های تلفن سامسونگ در ایران را به فروشگاه آنلاین این کمپانی متوقف کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کاربران ایرانی سامسونگ روز پنجشنبه، پنج اردیبهشت‌ماه، اظهار کردند که این کمپانی از طریق ایمیل به کاربران خود در ایران اطلاع داده است که از اول خردادماه این کاربران دیگر به فروشگاه آنلاین سامسونگ، سامسونگ اپس، دسترسی نخواهند داشت.

بر اساس آن‌چه در وب‌سایت‌های داخل ایران آمده، در این نامه که چهارشنبه شب، چهارم اردیبهشت‌ماه ارسال شده، آمده است که خدمات برنامه‌های کاربردی سامسونگ به دلیل «برخی موانع حقوقی» به صورت موقت متوقف خواهد شد.

در این ایمیل از کاربران خواسته شده است تا پیش از اول خردادماه برنامه‌های کاربردی گوشی خود را به روز رسانی کنند.

به گفته این خبرگزاری به نظر می‌رسد این تصمیم در راستای همراهی با تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی گرفته شده است.

غرب برای مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تحریم‌های بانکی گسترده‌ای را علیه ایران به اجرا در آورده است.

این تصمیم کمپانی سامسونگ واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

بهاره، از کابران توییتر در این شبکه اجتماعی نوشته است: «سامسونگ اپس خود را در ایران متوقف می‌کند، از مقام‌های رسمی کشورمان (به این خاطر) قدردانی می‌کنیم.»

آرمین نیز در صفحه توییتر خود نوشته است: «حال تحریم‌های سامسونگ نیز ما را مفتخر می‌کند.»

این تصمیم در حالی از سوی سامسونگ گرفته شده است که شرکت فنلاندی نوکیا نیز که از سال ۱۳۸۹ خدمات‌رسانی به ایران را محدود کرده بود، از سال ۱۳۹۰، این خدمات‌رسانی را به طور کامل متوقف و اعلام کرد که از این پس «هیچگونه» همکاری جدیدی با ایران نخواهد داشت.

غرب معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی است و ضمن اعمال فشارهای اقتصادی علیه ایران، خواستار شفاف‌سازی جمهوری اسلامی در این زمینه شده است.

جمهوری اسلامی ضمن تأکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته خود، اگرچه بر تأثیر منفی تحریم‌ها اذعان دارد، می‌گوید حاضر به توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود نیست.
XS
SM
MD
LG