لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

مرکز نظامی دمشق هدف حمله «موشک‌های اسرائیلی» قرار گرفت


تصویر یک ویدیوی منتشر شده بر یوتیوب که گفته می‌شود از لحظه انفجار گرفته شده است
تصویر یک ویدیوی منتشر شده بر یوتیوب که گفته می‌شود از لحظه انفجار گرفته شده است
تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید «یک مرکز تحقیقاتی نظامی در حوالی دمشق با موشک‌های اسرائیلی» هدف قرار گرفته است.

این خبر اندکی پس از خبرهای اولیه در مورد انفجارهای بامداد امروز در حوالی پایتخت سوریه منتشر شد.

خبرگزاری چینی شین‌هوا به نقل از خبرنگار خود در دمشق می‌گوید «چهار انفجار مهیب» از این مرکز شنیده شده است.

یک ویدیوی آماتوری منتشر شده بر شبکه‌های اجتماعی که گفته می‌شود از اطراف این مرکز نظامی گرفته شده، انفجاری بزرگ را نمایش می‌دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گروهی که مقر آن در بریتانیاست، می‌گوید شاهدان در زمان انفجار هواپیماهای جنگی در آسمان دیده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها انفجارها در کوه قاسیون رخ داده است. کوه قاسیون از شمال مشرف به دمشق است و مرکز نظامی واقع بر آن ‪جمرایا نام‬ دارد.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» می‌گوید حمله به این مرکز نظامی و نیز انبار مهماتی در همان نزدیکی صورت گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از «گروهی دیگر از کنشگران» در سوریه می‌گوید «یک تیپ موشکی و دو گردان نیز احتمالا هدف قرار گرفته‌اند».

مرکز نظامی جمرایا در بهمن ماه گذشته نیز هدف قرار گرفته بود. در آن زمان سوریه اعلام کرده بود این مرکز مسئول «بهبود توان دفاعی آن کشور» بوده است.

هنوز در مورد تلفات احتمالی در انفجارهای بامداد امروز خبری منتشر نشده است.

تلویزیون دولتی سوریه با متهم کردن اسرائیل به «حمله» اخیر، هدف از آن را «کمک به شورشیان» در آن کشور اعلام کرده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان و خبرگزاری رویترز، سخنگوی ارتش اسرائیل در مورد گزارش تلویزیون دولتی سوریه گفته است «به هیچ وجه در مورد آن توضیحی ارائه نمی‌کند».

مقام‌های اسرائیلی طی ماه‌های گذشته، با شدت گرفتن درگیری‌ها و پیشرفت شورشیان در مناطق مختلف سوریه اعلام کرده بودند که به هیچ بهایی نمی‌گذارند تا سلاح‌های سوری به دست گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان بیافتد. این موضوع در مورد تجهیزات شیمیایی حکومت سوریه نیز بیان شده بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی ارتش اسرائیل دو روز پیش نیز دست به حمله هوایی به اهدافی در سوریه زده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش تازه ای نوشته است که موشک‌های فاتح ۱۱۰ ایران، هدف حمله دو روز پیش ارتش اسرائیل بود. به گفته منابع خبری این روزنامه در وزارت دفاع آمریکا، این محموله از طریق سوریه، برای حزب‌الله لبنان فرستاده شده بود که هدف قرار گرفت.

چنانچه حمله موشکی امروز به مرکز نظامی حوالی دمشق به دست اسرائیل انجام شده باشد، سومین حمله از این دست طی چند ماه گذشته به هدف یا اهدافی در سوریه به شمار می‌رود. تا کنون اسرائیل در مورد این حمله‌ها سکوت اختیار کرده است.
XS
SM
MD
LG