لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

پایان سومین روز ثبت‌نام انتخابات؛ شمار نامزدها به ۲۴۳ تن رسید


به دنبال پایان سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری، وزارت کشور اعلام کرد که در این روز ۹۹ تن برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند. در این روز همچنین ائتلاف ۲+۳ محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس را به عنوان گزینه خود برای ثبت نام در انتخابات برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسنعلی نوری، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور، روز پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: «تا پایان وقت امروز... ۹۹ نفر با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کردند و در مجموعه تا کنون ۲۴۳ نفر برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که پنج نفر از آ‌ن‌ها زن هستند.»

در سومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری همچنین ائتلاف ۲+۳ محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس را به عنوان گزینه خود برای ثبت‌نام در این انتخابات برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمد حسین موسی‌پور، سخنگوی این ائتلاف در این خصوص گفت که در آخرین جلسه ۲+۳ که پیش از ظهر پنجشنبه برگزار شد، آقای ابوترابی فرد در یک «تفاهم و با اکثریت آرای» اعضای ائتلاف، به عنوان نامزد منتخب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد.

به گفته آقای موسی‌پور، محمد حسن ابوترابی فرد پیش از ظهر جمعه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام به وزارت کشور می‌رود.

ثبت‌نام نامزدهای انتخابات يازدهم رياست جمهوری در ايران روز پنجشنبه وارد سومین روز خود شد. در این روز علی فلاحیان و محمد غرضی، وزرای پیشین اطلاعات و پست و تلگرات و تلفن در دولت هاشمی رفسنجانی و محمدباقر خرازی، دبیرکل حزب‌الله ایران نام نویسی کرده‌اند.

علی فلاحیان پس از ثبت نام با اظهار این که «در هیچ جبهه‌ای عقب نشینی نمی‌کنم»، افزود: «آقای هاشمی هم گفته بودند که نمی‌آیند، پس اگر بعد از این به صحنه بیایند، عذر ما موجه است، چون طرفداران زیادی از ما قول گرفتند که به نفع کسی کنار نرویم و هیچ کس راضی نیست که ما خلاف وعده کار کنیم.»

در عین حال روز پنجشنبه، حسن روحانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران که در نخستین روز ثبت‌نام اعلام کاندیداتوری کرده است، در نشستی خبری گفت در صورت موفقیت در انتخابات، کابینه فراجناحی تشکیل می‌دهد.

وی در این نشست از پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد رفع حصر از میرحسین موسوی و کروبی خودداری کرد.

روند ثبت نام کاندیداها تا روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

روز پنجشنبه آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: «منتخب مردم نباید از تشر و اخم دشمنان بترسد و هوس مذاکره با مستکبرانی چون آمریکا و بقیه دشمنان را در سر بپروراند.»

به گزارش مهر وی که در اصفهان سخن می‌گفت، در ادامه ضمن تأکید بر نقش شورای نگهبان در تأیید صلاحیت کاندیداها، از مردم خواست تا «مراقب باشند که انتخابی اصلح داشته باشند».

یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG