لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۳

انفجار اتوبوس زائران ایرانی در عراق؛ «بیش از ۲۰ کشته و زخمی»


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
بر اثر وقوع انفجار در مسیر اتوبوس زائران ایرانی در شهر سامرای عراق که چهارم خردادماه رخ داد، «دستکم ۲۰ ایرانی» کشته و زخمی شدند. سازمان حج و زیارت ایران می‌گوید این اتوبوس خارج از چارچوب قانونی سازمان حج وارد عراق شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود اخوان، مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت روز شنبه، چهار خردادماه، گفت که این انفجار منجر به مرگ پنج ایرانی و مجروح شدن ۱۷ تن دیگر شد.

به گفته آسوشیتدپرس در اثر این انفجار شش ایرانی و یک عراقی کشته شده‌اند. در عین حال خبرگزاری مهر شمار مجروحان را ۱۵ تن اعلام کرده است.

به گفته مسعود اخوان تمامی مجروحان برای درمان به بیمارستانی در شهر بلد عراق منتقل شده‌اند.

این انفجار در حالی رخ داده است که ۳۰ اردیبهشت‌ماه نیز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اتوبوس حامل زائران ایرانی در سامرا، منجر به مرگ پنج زائر ایرانی و مجروح شدن بیش از ۱۵ تن دیگر شد.

زائران ایرانی برای زیارت حرم امامان دهم و یازدهم شیعیان به سامرا سفر می‌کنند و تا کنون بارها در این مسیر هدف حمله تروریستی قرار گرفته‌اند.

آذرماه سال گذشته در پی انفجار یک بمب در مسیر اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی سامرا، دو ایرانی کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.

آبان‌ماه همان سال نیز انفجار بمب در نزدیکی کاروانی از زائران ایرانی منجر به مرگ یک زائر و مجروح شدن ۱۳ تن دیگر شد.

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت روز شنبه گفت: «به دلیل انفجارهای صورت گرفته در سامرا، ممکن است اعزام زائران به سامرا مورد بررسی مجدد کاروان‌ها قرار گیرد.»

شهر سامرا در سال‌های گذشته شاهد تنش‌های بسیاری بود است. سال ۲۰۰۶ میلادی (هفت سال پیش) به دنبال موجی از درگیری‌های فرقه‌ای میان سنی‌ها و شیعیان در این شهر، ده‌ها هزار تن کشته و زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG