لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

فیلم «زندگی آدل»‌ برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن شد


نخل طلای جشنواره فیلم کن به «زندگی ادل» به کارگردانی «عبداللطیف کشیش» رسید.
نخل طلای جشنواره فیلم کن به «زندگی ادل» به کارگردانی «عبداللطیف کشیش» رسید.
نخل طلای بهترين فيلم جشنواره فيلم کن به فیلم «زندگی آدل» یا «آبی گرمترين رنگ است» رسید. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به «بروس درن» برای فیلم «نبراسکا» رسید.

برنیس بژو، بازیگر فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد.

برنیس بژو سال گذشته در فیلم صامت «آرتیست» و یا «هنرمند» بازی کرده بود.

به گزارش روز یکشنبه، پنجم خرداد ماه خبرگزاری فرانسه، استیون اسپیلبرگ، رییس هیات داوران امسال جشنواره کن در بیانیه پایانی خود گفت: «ما و اعضای هیات داوران امسال تمامی دنیا را با این فیلم هایی که در بخش مسابقه بود، گشتیم.»

نخل طلای جشنواره فیلم کن به «زندگی ادل» به کارگردانی «عبداللطیف کشیش» رسید. این فیلم روایت دو زن همجنسگراست و بازی «آدل اکزارکوپولوس» در این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفته بود.

«آمات اسکالانته» کارگردان فیلم «هلی» که در مورد جنگ کارتل های مواد مخدر در مکزیک است، جایزه بهترین کارگردانی را گرفت. فیلم روایت تاریکی از زندگی معاصر در مکزیک است.

جایزه ویژه هیات داوران به «هیروکازو کوریدا» برای فیلم «پسر، مانند پدر» رسید.

جایزه بزرگ هیات داوران هم از سوی «کیم نوواک» اعلام شد و به فیلم «درون لوین دیویس» ساخته جوئل و اتان کوئن یا برادران کوئن تعلق گرفت.

آناهیتا قزوینی‌زاده، فیلمساز ایرانی ساکن آمریکا که با فیلم «سوزن» در شصت و ششمین جشنواره کن حضور پیدا کرده است، جایزه اول بخش فیلم کوتاه «سینه فونداسیون» این جشنواره را از آن خود کرد.
XS
SM
MD
LG