لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

«میکروفون نقره‌ای» فستیوال نیویورک به مستند رادیویی انفرادی رسید


وحید پوراستاد، برنده جایزه دوم فستیوال نیویورک شد.
وحید پوراستاد، برنده جایزه دوم فستیوال نیویورک شد.
مستند رادیویی «انفرادی» از رادیو فردا دوشنبه شب در نیویورک برنده یکی از معتبرترین جشنواره‌های رادیویی بین‌المللی شد و نماد «میکروفون نقره‌ای» فستیوال نیویورک را در بخش بهترین «گزارش تحقیقی» از آن خود کرد.

وحید پوراستاد، تهیه‌کننده این مستند رادیویی، دوشنبه‌شب در سخنانی که در مراسم اهدای جوایز ایراد کرد، یادآور شد که این جایزه قبل از اینکه به او و رادیو فردا تعلق داشته باشد، به تمام زنان و مردان ایرانی تعلق دارد که بعد از انقلاب بهمن ۵۷ به خاطر عقاید خود به زندان و سلول انفرادی افتاده‌اند.

مستند رادیویی انفرادی پیش از این هم در آبان ماه سال ۹۱، در لندن مورد تقدیر انجمن رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:56 0:00
لینک مستقیم

«داستان زندانیان سیاسی»

آن طور که وحید پوراستاد در معرفی مستند انفرادی می‌گوید، این مجموعه ۱۸ قسمتی «داستان زندانيان سياسی است، انسان‌هايی که بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز، روز‌ها و شب‌های بسياری را در سلول‌های کوچک انفرادی گذراندند».

نخستین بخش از این سلسله برنامه رادیویی با آنچه که در سلول‌های بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوين گذشته، آغاز شد، و در بخش‌های بعدی این مجموعه وحید پوراستاد، در گفت‌وگو با کسانی که در سه دهه حیات جمهوری اسلامی مجازات انفرادی را تجربه کرده‌اند، به بررسی زوايا و نکات مختلفی در مورد تجربه انفرادی از جمله تجربه در تابوت گذاشتن زندانيان، مقاومت در سلول انفرادی، کابوس تجاوز و تغذيه و اعتصاب غذا، و واحدهای مسکونی، پرداخته است.

با این حال دو بخش اصلی این مجموعه ۱۸ قسمتی که در مراحل انتخاب این مجموعه به عنوان یکی از بهترین گزارش‌های تحقیقی، مورد بررسی هیات داوران قرار گرفته، بخش‌های ۱۲ و ۱۳ مستند انفرادی است که به شرایط خاص زنان در دوران محکومیت انفرادی می‌پردازد.
موضوعی که تا پیش از برنامه رادیویی انفرادی، شاید کمتر به آن پرداخته شده و دست‌مایه روایتی قرار گرفته است.

مجموعه ۱۸ قسمتی انفرادی به همراه ده‌ها یادداشت از چهره‌هایی که شخصاً تجربه حضور در انفرادی را داشته‌اند، در قالب صفحه‌ای ویژه در وب‌سایت رادیو فردا در دسترس مخاطبان است.

در همین زمینه

XS
SM
MD
LG