لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۱

وزارت اطلاعات از کشف یک «شبکه تروریستی» در استان فارس خبر داد


مدیرکل اطلاعات استان فارس از «شناسایی» و «متلاشی شدن» یک «شبکه جاسوسی، تروریستی و خرابکاری» در استان فارس خبر داد که به گفته وی قصد حمله به شعب اخذ رای در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را داشتند.

به نوشته خبرگزاری فارس مدیرکل اطلاعات استان فارس که از او با نام «کریمی» یاد شده روز سه‌شنبه ۴ تیر در یک نشست خبری در این باره گفت که: «یکی از پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی، تروریستی و خرابکاری تحت حمایت سازمان جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه توسط سربازان گمنام امام زمان این استان شناسایی و متلاشی شد.»

به گفته وی این شبکه «اقدامات تروریستی»، از جمله «ترور، بمب‌گذاری در مراکز نماز جمعه و حمله به شعب اخذ رای و تجمعات مردمی را در ایام برگزاری انتخابات در دستور کار خود قرار داده بود.»

مدیرکل اطلاعات استان فارس توضیح بیشتری در مورد این شبکه و تعداد افراد بازداشت‌شده و هویت آنها نداد.

«کریمی» در ادامه نشست خبری خود افزود که: «این اداره کل همچنین به یک هسته فعال وابسته به گروهک تروریستی تندر که تحت حمایت و هدایت سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی قرار دارد و اقدامات ایذایی و بمب‌گذاری را در دستور کار داشت، ضربه وارد کرد.»

وی در ادامه گفت که: «شناسایی و دستگیری یک باند فعال تهیه و توزیع سلاح و مهمات جنگی که مرتبط با گروه‌های خارج و کشورهای منطقه هستند بخش دیگری از تلاش‌های این اداره کل در بحبوحه انتخابات می‌باشد.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در موارد متعددی در آستانه برگزاری انتخابات‌ها در ایران از کشف شبکه‌های «جاسوسی و خرابکاری» خبر داده است.

از آن‌جمله وزارت اطلاعات، روز ۱۲ خرداد سال جاری نیز از کشف و بازداشت افراد «یک شبکه تروریستی که قصد خرابکاری در روز انتخابات ریاست جمهوری ایران را داشته» خبر داد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات بدون ذکر تاریخ و محل بازداشت این افراد یا نام بردن از کشوری، افزوده است که «سرشبکه این گروه در استخدام سازمان جاسوسی یکی از مرتجع‌ترین کشورهای عربی منطقه بوده که روز به روز وابستگی اش به اسرائیل آشکارتر می‌شود».

این اطلاعیه همچنین گفته است که این افراد با «بریتانیا و یک شبکه جاسوسی بهائیت در شبه قاره هند» مربوط بوده‌اند.

گروه تندر

مدیرکل اطلاعات استان فارس روز سه‌شنبه در نشست خبری خود از گروه تندر نیز نام برد که به گفته او اداره کل اطلاعات فارس به «یک هسته فعال وابسته به این گروه» که «اقدامات ایذایی و بمب‌گذاری را در دستور کار داشت، ضربه وارد کرد.»

گروه تندر یا انجمن پادشاهی ایران که مدیرکل اطلاعات استان فارس از آن یاد کرده یک گروه سیاسی است که فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند آن را بنیاد نهاده است. به نوشته وب‌سایت رسمی این گروه، اعضای تندر خواستار برقراری نظام پادشاهی با انتخاب پادشاهی جدید از میان مردم ایران، «با رأی مردم» هستند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی پیش از این از «اعتراف» سه نفر از افراد مرتبط با این گروه به دست داشتن در بمب‌گذاری تاریخ ۲۴ فروردین سال ۸۷ در مسجد سید الشهدای شیراز خبر داده‌اند.

در اسفندماه سال ۱۳۸۸، آرش رحمانی‌پور و محمدرضا علی‌زمانی به اتهام محاربه به دلیل عضویت در انجمن پادشاهی به دار آویخته شدند.
XS
SM
MD
LG