لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۹

عامل انتحاری پیش از حمله به مرکز فرماندهی انتظامی چابهار «کشته شد»


رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه ۱۸ تیر گزارش دادند یک عامل انتحاری در بندر چابهار که قصد ورود با جلیقه انفجاری به مرکز فرماندهی انتظامی این شهرستان را داشته «پیش از هر اقدامی» به قتل رسیده است.

خبرگزاری مهر با درج این خبر نوشت که فرد حمله‌کننده با تیراندازی ماموران انتظامی کشته شده و در این حادثه یک سرباز وظیفه زخمی شده‌است.

حاتم نارویی، استاندار سیستان و بلوچستان، روز سه‌شنبه در این مورد به خبرگزاری فارس گفت که «در ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح امروز فردی مسلح به یک قبضه کلت کمری و نارنجک در حالی که جلیقه انتحاری به خود بسته بود با تیراندازی به سوی یکی از دژبان‌های منطقه انتظامی چابهار، قصد ورود به منطقه انتظامی را داشت.»

وی افزود که او با «واکنش سریع افسر نگهبان قبل از هر اقدامی هدف گلوله قرار گرفت» و کشته شد.

به گفته حاتم نارویی، عامل انتحاری پس از هدف قرار گرفتن، اقدام به انفجار نارنجک همراه خود کرد که بیشترین صدمه به خود او وارد شد.

ایرج حیدری، فرماندار چابهار، در گفت‌وگو با مهر از زخمی شدن یک سرباز وظیفه در این تیراندازی خبر داده‌است و استاندار سیستان و بلوچستان به خبرگزاری فارس گفته که «این حادثه خوشبختانه تلفات نداشت.»

در رسانه‌ها جزئیات بیشتری در مورد هویت عامل انتحاری مخابره نشده و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پیش از این، حملات مشابه در این منطقه از سوی گروه جندلله که در جنوب شرقی ایران فعال است انجام شده است.

جندالله از زمان تاسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون در عملیات‌های مختلف و از جمله بمب‌گذاری‌های انتحاری که به مرگ ده‌ها تن انجامیده دست داشته‌است. دولت آمریکا نیز این گروه را در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار داده‌است.

فروردین ماه سال‌جاری محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، خبر داد که یک تیم از افراد جندالله که وارد خاک ایران شده‌بود تا «در تعطیلات نوروز در اجتماعات مردمی عملیات خرابکاری انجام دهد» به طور کامل منهدم شده و «برخی از عناصر آن» کشته و دستگیر شده‌اند.

پیش از او حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران پنجم بهمن سال گذشته اعلام کرد که نیروهای تحت فرماندهی او در ۱۰ ماه گذشته از ورود «هفت گروه تروریستی» به داخل کشور جلوگیری کرده‌اند.

روز چهارم آبان‌ماه سال ۹۱ اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد که محمد اسلامی، «معلم بسیجی» اداره شهرستان سرباز، به ضرب گلوله کشته شده است.

واقعه چهارم آبان‌ماه در حالی رخ داد که ۲۸ مهرماه همان سال نیز در یک عملیات انتحاری در شهرستان چابهار «دو تن از اعضای بسیج» کشته، و «دستکم پنج تن» زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG