لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۸

روحانی: دولت آينده در فکر فريب مجلس با آمارهای غير دقیق نيست


حسن روحانی،‌رييس جمهور منتخب، يکشنبه ۲۳ تيرماه در ديدار با نمايندگان مجلس از وضعيت اقتصادی کشور انتقاد کرده و گفته است که دولت آينده در فکر فريب مجلس با آمارهای غيرواقعی نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، حسن روحانی بدون اشاره مستقيم به روابط دولت محمود احمدی نژاد و مجلس گفت:«اگر در سال‌های اخير گاهی نسبت به مجلس بی‌حرمتی شده است، بايد اين حرمت و اقتدار به مجلس بازگردد.»

وی اضافه کرد:« دولت آينده نه فکر تقابل با مجلس است و نه در فکر اينکه مجلس را با آمار غيردقيق فريب دهد.»

رییس جمهور منتخب در ادامه سخنرانی وضعیت امروز ایران را «سخت و پيچيده‌ای» دانست و گفت، بخشی از اين پيچيدگی ناشی از عملکرد داخلی و بخشی ناشی از فشارهای خارجی است.

حسن روحانی در نخست سخنرانی خود در جمع نمايندگان مجلس از وضعيت اقتصادی کشور انتقاد کرد و گفت:«اين اولين بار است که پس از دوران جنگ تحميلی در دو سال متوالی، رشد اقتصادی ما منفی است. اين برای اولين بار است که در کنار رشد اقتصادی منفی، کشور با تورم بسيار بالايی مواجه است. بيشترين تورم در منطقه و شايد در جهان! اينکه کشور با تورم چهل و دو درصد و بيکاری مواجه است.»

حسن روحانی در ادامه نسبت به بحران وضعيت اشتغال در ايران هشدار داد و گفت: «فقط چهار ميليون دانشجو داريم و اگر روند فعلی ادامه پيدا کند، در چهار سال آينده ۴-۵ ميليون جوان فارغ التحصيل بی کار خواهيم داشت.»

وی اضافه کرد:«رقم کسانی که در هشت سال گذشته مشغول کار شده اند بسيار بسيار اندک و طبق آمار رسمی، سالی ۱۴ هزار نفر بوده است.»

رييس جمهوری منتخب در ادامه سخنرانی خود گفت:« در مقابل دشمن درشت سخن گفتن راه حل نيست، بايد در برابر نقشه دشمن تدبير کنيم. سخن گفتن ممکن است زيبا باشد، اما حتما کافی نيست.»

حسن روحانی در ادامه گفته است که برای حل و فصل مشکلات کشور چهار کارگروه اقتصادی، سياست خارجی، سياست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی تشکیل داده است.

به گفته رییس جمهوری منتخب زير نظر اين چهار کميته ۲۰ کارگروه متشکل از ۵۰۰ نفر از صاحبنظران مشغول به کار هستند.

حسن روحانی گفته است:« در اين راه از مسوولان فعلی اجرايی کشور نيز استفاده کرده و وضعيت کشور را از آنها جويا شديم اما نتيجه عملی و گزارشات کارگروه‌ها و مسوولان فاصله زيادی با يکديگر داشت. کارگروه‌ها وضع کشور را به گونه‌ای ديگر و آمار و ارقامی تشريح می‌کردند و مسوولان فعلی گزارشات کتبی و شفاهی با آمار ديگری می‌دهند که با يکديگر تفاوت دارد.»

رييس جمهوری منتخب در ادامه گفت: دولت با شروع کارش در ۱۰۰ روز اول، تلاش می‌کند واقعيات کشور را به مردم و رهبری و نمايندگان ملت بگويد. دولت آينده خواهد گفت که چه چيزی را تحويل گرفته و با چه مشکلاتی مواجه است و راه‌حل را چگونه می‌بيند.

گزارش ها حاکی است که ۱۹ نفر از نزديکان حسن روحانی در اين ديدار با نمايندگان مجلس حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران ايلنا، در اين ديدار محمد نهاونديان، حسين فريدون، اسحاق جهانگيری، محمد باقر نوبخت حقيقی، محمود علوی، حسام الدین آشنا، محمد شريعتمداری، محمدرضا صادق، اکبر ترکان، محمدضا نعمت‌زاده، علی يونسی، علی ربيعی، سيد‌رضا صالحی اميری، مرتضی بانک، محمود واعظی، زمانی‌نيا، علی عسگری، محمد فروزنده و جواد ظريف، رئيس جمهور منتخب را همراهی کرده اند.

طبق اين گزارش، حسن روحانی در ابتدای ورود با حضور در دفتر رئيس مجلس با علی لاريجانی ديدار و گفت‌وگو کرده است.

در همین حال، اعضای دولت محمود احمدی نژاد روز یکشنبه برای آخرین بار با آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرده اند.
XS
SM
MD
LG