لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

مهدی کروبی در کمتر از يک هفته «دوبار به بيمارستان منتقل شده است»


محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، گفته است که پدرش طی يک هفته دوبار به بيمارستان منتقل شده و غلظت خون وی به طور بی سابقه ای بالا و نگران کننده است. وی تاکيد کرده است که کماکان ماموران امنيتی از دادن پرونده پزشکی پدرش به خانواده خودداری می کنند.

محمدتقی کروبی در گفت وگو با «سحام نيوز» که روز شنبه ۲۹ تیرماه منتشر شده در خصوص وضعيت پدرش گفته است:«در هفته گذشته ايشان را دوبار برای درد کمر و انجام پاره ايی از آزمايشات به بيمارستان وزارت اطلاعات بردند و ساعت ها ايشان در بيمارستان بودند. فقط می دانيم غلطت خون ايشان به شدت بالاست و اين غلظت بی سابقه بوده و در شرايط سنی ايشان مضر و نگران کننده است.»

وی اضافه کرده است:« بارها از مسؤولان امنيتی خواسته ايم که پرونده پزشکی شان را در اختيار مان قرار دهند تا مراحل درمانی را زير نظر متخصصان مورد اعتماد خانواده پيگيری کنيم که چنين نشده است.»

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوی ايران در سال ۱۳۸۸ به همراه زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.

فرزند مهدی کروبی همچنين در خصوص وضعيت جسمی پدرش گفته است: «در ۳۰ ماه حبس ظالمانه حکومت پدرم ناراحتی تنفسی، ريوی و گوارشی پيدا کردند که بواسطه پيگيری مستمر خانواده و همکاری پزشک محترم وزارت اطلاعات مراحل درمانی در حال پيگيری است.»

به گفته محمدتقی کروبی پدرش همچنان در ساختمان امن وزارت اطلاعات حبس و زندانی است.

«تغييری ايجاد نشده»

محمدتقی کروبی در بخش ديگری از اين مصاحبه با اشاره به اين که «خبری مبنی بر پايان دوران حبس و رفتارهای غيرقانونی حکومت نداريم»، ابراز اميدواری کرده است که حکومت دوباره به خواست مردم تن داده و شرايط را برای آزادی تمامی زندانيان دربند فراهم کند.

فرزند مهدی کروبی در ادامه با تاکيد بر اين که «هيچ تغييری در شرايط حبس پدرش ايجاد نشده» گفته است: «تاکنون هيج چيز تغيير نکرده. مثلا برادرم، حسين آقا کماکان از ملاقات محروم هستند يا ملاقات ساير فرزندان مطابق گذشته اعمال می گردد.»

در حالی که محمد تقی کروبی می گوید، تغییری در شرایط حبس پدرش ایجاد نشده، طی هفته های اخیر و به دنبال پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شماری از شخصیت و گروههای سیاسی خواستار آزادی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شده اند.

در همین زمینه، احمد منتظری، فرزند آيت الله حسينعلی منتظری روز گذشته در نامه ای به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پيشنهاد کرده است که زمینه آزادی زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، فراهم شده و آنها در مراسم تنفيذ حسن روحانی شرکت کنند.
XS
SM
MD
LG