لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۲

احمدی‌نژاد: تاکنون نتوانسته‌اند خلاف قانون بودن عملکرد دولت را ثابت کنند


محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، یک‌شنبه ششم مرداد، در آخرین گفت‌وگوی زنده خود که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد اظهار داشت که «تا الان نتوانسته‌اند عملکرد دولت که خلاف قانون بوده باشد را اثبات کنند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی در این گفت‌وگو گفت: «آنها که دولت را متهم می‌کنند، می‌خواهند فعالیت‌های خود را بپوشانند.»

محمود احمدی‌نژاد که پس از هشت سال ریاست‌جمهوری از صبح شنبه هفته آینده دیگر رییس جمهوری ایران نیست در این گفت‌وگو اظهار داشت که «نباید قانونمداری دولت را در دعواهای سیاسی جست‌وجو کرد، بلکه باید آن را در عمل دید.»

وی افزود: «من یادم نمی‌آید که از چراغ قرمز عبور کرده باشم، در حالی که مسئولان کشور فراوان از چراغ قرمز عبور کردند. من به مردم می‌گویم که حتی از خط ویژه هم عبور نکرده‌ام.»

آقای احمدی‌نژاد ادامه داد: «من هر جا ببینم که خلاف قانون اساسی عمل شده، باید به آن عمل کنم. من موظفم که از قانون اساسی حمایت کنم. نام این عمل من قانون‌گریزی نیست، بلکه قانون‌گریزی را کسانی انجام می‌دهند که هر روز تفسیری از قانون اساسی می‌کنند. تا الان نتوانسته‌اند عملکرد خلاف قانون دولت را اثبات کنند.»

وی تاکید کرد: «ما قانون را مقدس می‌دانیم، آنها که دولت را متهم می‌کنند، می‌خواهند فعالیت‌های خود را بپوشانند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی موارد متعددی از تخلف‌های دولت محمود احمدی‌نژاد را برشمرده و همواره خبرهایی درباره این تخلفات منتشر شده است.

از آن جمله مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۶ تیر خود کلیات طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن قرار است از آنچه «تخلف ۷۴ هزار میلیارد تومانی» دولت محمود احمدی‌نژاد خوانده می‌شود جلوگیری شود.

روز چهارم تیرماه نیز دیوان محاسبات از «تخلف ۹٫۲ میلیارد دلاری» دولت احمدی‌نژاد خبر داد.

در همین حال دادستان دیوان محاسبات خبر داده است که حدود دو هزار پرونده از تخلفات دستگاه‌های اجرایی در اجرای بودجه سال ۱۳۸۹ در دادسرای این نهاد نظارتی زیر مجموعه مجلس تشکیل شده است.

پیش از آن نیز نمایندگان مجلس از «تخلف‌ها و بی‌انضباطی‌های» دولت و «درهم و برهم بودن» لایحه بودجه ۹۱ سخن گفته‌اند.

نمایندگان مجلس می‌گویند در بودجه سال ۹۱ کل کشور جدولی تحت عنوان «جدول شماره ۱۲» وجود دارد که حاوی «۵۰ میلیارد تومان بودجه بی‌حساب و کتاب» است و هیچ نظارتی بر هزینه این بودجه انجام نمی‌شود و نحوه هزینه آن نیز مشخص نیست.
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:54 0:00
لینک مستقیم

«تکلیف کشور در بخش‌های فراوانی روشن است»

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در پاسخ به این پرسش که دولت متهم به بی‌برنامگی بوده و نشانه آن انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است گفت: «عوام‌فریبی است که با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دولت خلاف برنامه عمل می‌کند. مگر برنامه فقط به سازمان مدیریت خلاصه می‌شود.»

وی افزود که «اکنون تکلیف کشور در بخش‌های فراوانی روشن است و بواسطه برخی از این کارها تکلیف روشن شد.»

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه «دولت نقاط کلیدی اقتصادی را دستکاری کرد»، گفت: «سراغ ندارم در طول این سال‌ها این مقدار کارهای زیربنایی رخ داده باشد.»

«اولین رییس‌جمهور بودم که هلیکوپترش به کابل برق برخورد کرد»

محمود احمدی‌نژاد در ادامه، مواردی که دولت وی در آنها از «اولین‌ها» بوده را برشمرد و از جمله گفت که «خطر اضمحلال نسل را من برای اولین بار مطرح کردم.»

احمدی‌نژاد هم‌چنین افزود: «ما اولین رییس دولت و جمعی از اعضای دولت بودیم که هلیکوپترمان به کابل برق برخورد کرد و به خاطر دعای مردم، آن اتوبان (اتوبان شهید احمدی‌نژاد) ایجاد نشد و هلیکوپتر سالم بر زمین نشست.»

اشاره او به سانحه‌ای است که روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد برای هلی‌کوپتر حامل او و گروهی از مسئولان اجرایی در ارتفاعات البرز پیش آمد اما آسیبی به سرنشینان این هلی‌کوپتر نرسید.

رییس جمهوری ایران در ادامه گفت که «پیشی گرفتن مسکن‌های موجود از تعداد خانوارها، توزیع شدن عادلانه کارهای عمرانی و تعریف طرح‌های ماندگار از اولین‌های دولت در این زمینه است.»

وی افزود: «از اولین‌های این دولت تلاش برای تدوین لوایح قانونی مادر و پایه کشور است.»

روایت احمدی‌نژاد از مساحت واقعی ایران

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر این‌که «مساحت ایران با آنچه که شما گفته‌اید، نمی‌خواند و شما گفته‌اید که به هر خانواده ایرانی هزار یا دو هزار متر زمین خواهید داد، این عدد از کجا آمده است؟» گفت: «اگر به هر خانواده ایرانی ۱۰۰۰ متر زمین بدهیم، زمین کم نمی‌آید. ما سازمان جغرافیایی را مامور کرده‌ایم که نقشه دقیقی را طراحی کند. اکنون مساحت کشور یک میلیون و ۸۷۳ هزار هکتار است.»

محمد حسن نامی، رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، روز ۱۴ شهریور ۹۰ به خبرگزاری مهر گفت که تا پیش از این مساحت ایران یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع محسوب می‌شد اما هم اکنون با بررسی‌هایی که صورت گرفته و با محاسبه مساحت جزایر ایران، مساحت ایران یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۵۹ کیلومتر مربع محاسبه شده است.

با این حساب منظور محمود احمدی‌نژاد در گفته بالا از «هکتار»، متر مربع است.

«حاضرم شب‌ها جوی‌های تهران را تمیز کنم»

محمود احمدی‌نژاد در پایان گفت‌وگوی خود در پاسخ به این پرسش که «آیا حاضرید در صورت تصمیم شورای شهر چهارم، به عنوان شهردار تهران انتخاب شوید؟»، گفت: «من حاضرم شب‌ها بروم جوی‌های تهران را تمیز کنم. اکنون جوان‌ترهایی وجود دارند که من ترجیح می‌دهم به آنها کمک کنم.»
XS
SM
MD
LG