لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

مهدی کروبی پس از آنژیوگرافی به حصر بازگردانده شد


مهدی کروبی چهارشنبه ۹ مرداد پس از دو روز بستری بودن در بیمارستان قلب تهران و انجام عمل آنژیوگرافی قلب، بار دیگر به حصر خانگی در یکی از ساختمان‌های امن وزارت اطلاعات، انتقال داده شد.

محمد حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی که موفق شده پس از چهار ماه و نیم پدرش را ببیند، در صفحه فیس بوک خود نوشته است که آقای کروبی دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی، طی هفته گذشته به منظور انجام آزمایش‌های لازم و درمان، سه بار به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش سحام‌نیوز فرزند مهدی کروبی درباره وضعیت جسمی پدرش نوشته است: «مدتی بود که کتف و دست پدر درد می‌کرد و به لحاظ جسمی، حالشان خوب نبود. به همین دلیل هفته پیش ایشان را سه بار به بیمارستان و نیز اورولوژی، برای انجام‌ ام آر آی برده و مشخص می‌شود که پدرم علاوه بر گرفتگی رگ قلب و نیاز به انجام آنژیوگرافی، از غلظت و چربی بالای خون نیز رنج می‌برد. علاوه بر این به خاطر شرایط این دوسال، پزشکان تشخیص دادند که ایشان به آرتروز گردن هم مبتلا شدند.»

محمد حسین کروبی ادامه داده است که پس از تشخیص پزشکان؛ ماموران امنیتی سرانجام پرونده پزشکی آقای کروبی را در اختیار همسرش، خانم فاطمه کروبی قرار داده تا او را به بیمارستان مورد نظر خانواده منتقل کنند.

بنا به این گزارش، آقای کروبی سرانجام پس از دو روز بستری بودن در بیمارستان قلب تهران که مورد نظر خانواده بود و انجام عمل آنژیوگرافی، ظهر چهارشنبه نهم مرداد از بیمارستان مرخص و دوباره به ساختمان امن وزارت اطلاعات منتقل شد.

محمد حسین کروبی در یادداشت خود، وضعیت روحی آقای کروبی را «مانند همیشه» خوب توصیف کرده است.

سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی نوشته است که «آقای کروبی به دلیل حبس دوساله در ساختمان و تحت نظر ماموران، و عدم بهره بردن از هوای آزاد و نور مستقیم آفتاب، دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات تنفسی شده است.»

بنا بر این گزارش طی یک سال اخیر خانواده آقای کروبی، بار‌ها از مقامات امنیتی خواسته بودند تا پرونده پزشکی او را در اختیارشان قرار دهند.

مهدی کروبی بیش از ۹۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برد. میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به همراه همسرش زهرا رهنورد نیز از‌‌ همان زمان، در حصر خانگی هستند.

طی هفته‌های اخیر و با پیروزی حسن روحانی، نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، درخواست‌ها برای رفع حصر موسوی و کروبی افزایش یافته است. این درخواست‌ها اما تاکنون پاسخی در پی نداشته است.
XS
SM
MD
LG