لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

با برگزاری مراسم تنفیذ، حسن روحانی هفتمین رئیس‌جمهور ایران شد

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ساعت ۱۷ به وقت تهران برگزار شد و حسن روحانی با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به طور رسمی هفتمین رئیس جمهور ایران شد.

طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی حکم رئیس جمهوری منتخب باید به امضای رهبر برسد.
مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی ساعت ۱۷ به وقت تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر قرار است در مراسم تنفیذ ابتدا مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه دهد و سپس محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی را قرائت کند. پس از آن آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، این حکم را به رئیس جمهور منتخب خواهد داد و حسن روحانی برنامه‌های خود را برای چهار سال آینده کشور ارائه می‌دهد.
به گزارش ایسنا، پس از پایان مراسم تنفیذ، احمدی‌نژاد و روحانی به همراه جمعی از معاونان و نزدیکان خود وارد ساختمان ریاست‌جمهوری خواهند شد و احمدی‌نژاد ضمن معرفی کارکنان دفتر ریاست‌جمهوری به روحانی، مسئولیت دفتر را به روحانی خواهد سپرد.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در روز یکشنبه ۱۳ مرداد خبر داد. به گزارش ایسنا، تقی‌مهری رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، گفت: «یگان‌های تابعه این پلیس ضمن تشدید اقدامات انتظامی و اطلاعاتی، افزایش ایستگاه‌های ایست و بازرسی ثابت و موقت، با هوشیاری کامل از بروز هرگونه تحرکات مشکوک پیشگیری می‌کنند.»
مراسم تنفیذ حسن روحانی آغاز شد.
اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع، علی لاریجانی رئیس مجلس، صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه علی جنتی دبیر شورای نگهبان و محمود احمدی‌نژاد به همراه رئیس جمهور منتخب حسن روحانی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای حضور دارند.
گزارش مصطفی محمد نجار وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات آغاز شد.
رادیو فردا همزمان با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، در ویژه برنامه‌ای با همراهی کارشناسان، به طور زنده به پوشش این برنامه می‌پردازد.
فرخ نگهدار در گفت‌وگو با رادیو فردا معتقد است که آقای روحانی با دو چالش عمده در روابط ایران و جامعه جهانی و نیز روابط مردم و دولت روبه‌روست. او می‌گوید انتخاب آقای روحانی این امید را ایجاد کرده که تحولاتی در این زمینه رخ دهد. آقای نگهدار می‌گوید که حل مشکل اقتصادی پیامد حل این دو چالش و مشکل عمده خواهد بود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG