لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

نخستین نشست خبری حسن روحانی در منصب ریاست‌جمهوری

اولین نشست خبری حسن روحانی در مسند ریاست جمهوری، سه‌شنبه ۱۵ مرداد در نهاد ریاست جمهوری با حضور رسانه‌های خارجی و داخلی برگزار شد. روحانی در این کنفرانس خبری اهم سیاست‌های داخلی و خارجی خود را برای خبرنگاران تشریح کرد.

۱۹:۰۹ ۱۵.۵.۱۳۹۲
تقی رحمانی: این کنفرانس برخلاف کنفرانس‌های روسای جمهور پیشین ایران بسیار بوروکراتیک و منظم بود. آقای روحانی نشان داد بوروکراتی است که در برابر نظامیان قرار دارد و نباید آنها را برانگیزد. در عین حال شعار پوپولیستی هم نداد.
۱۹:۰۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
رضا تقی‌زاده: واژه‌های آقای روحانی خیلی شبیه به سخنان آقای لاریجانی، رئیس وقت شورای امنیت ملی ایران است، مثل بازی برد برد. او اعلام کرد که برای رفع نگرانی‌های غرب هم آمادگی دارد. او تا این حد پیش خواهد رفت که به خروج اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصدی از کشور رضایت دهد و غنی‌سازی در این سطح متوقف شود. آقای روحانی علنی گفت که از او انتظار شنیدن حرف‌های روشن را نداشته باشند بلکه او در عمل کارها را پیش می‌برد.
۱۹:۰۴ ۱۵.۵.۱۳۹۲
مجید محمدی: تفاوت مصاحبه آقای روحانی با مصاحبه‌های آقای احمدی‌نژاد در هشت سال اخیر این بود که تلاش می‌کند راه را برای هر مذاکره‌ای باز بگذارد. هدف او چنان چه گفت، تخفیف فشارها بر ایران است. حتی دیدار با آقای اوباما را هم نفی نکرد. همه راه‌ها را باز گذاشت. باید دید آقای روحانی چگونه می‌تواند در حلقه‌های قدرت ایران راه را باز کند. کار او بسیار مشکل خواهد بود و باید گره‌های بسیاری را باز کند.
۱۹:۰۰ ۱۵.۵.۱۳۹۲
رضا تقی‌زاده در گفت‌وگو با رادیو فردا: آقای روحانی برخورد محتاطانه‌ای داشت. او می‌خواست غرب از انتخابات ایران پیام بگیرد اما اشاره نکرد که رای مردم در حقیقت رای منفی به برنامه اتمی ایران در هشت ساله اخیر بود.
۱۸:۵۹ ۱۵.۵.۱۳۹۲
احمد علوی در گفت‌وگو با رادیو فردا: آقای روحانی تنها به ذکر کلیات اکتفا کرد و نمی‌توان درباره برنامه اقتصادی او قضاوت کرد. اولویت را به رشد اقتصادی داده است که البته این را از ترکیب کابینه هم می‌شد فهمید.
۱۸:۵۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
کنفرانس خبری حدود نیم ساعت بیشتر از آن‌چه برنامه‌ریزی شده بود، طول کشید.
۱۸:۵۶ ۱۵.۵.۱۳۹۲
مجید محمدی در گفت‌وگو با رادیو فردا: مهم‌ترین بحث آقای روحانی ثبات سیاسی بود. پاسخ‌های او همه در جهت ثبات بخشیدن به کشور بود، همچنین در حوزه اقتصاد.
۱۸:۵۳ ۱۵.۵.۱۳۹۲
مدیرمسئول نشریه ایران سپید به شیوه اجرای کنفرانس خبری و انتخاب پرسش‌کنندگان اعتراض می‌کند و آن را ناعادلانه می‌داند.
۱۸:۵۱ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: حرف ما این است که نباید به تروریست‌ها کمک کرد. درباره مسئله سوریه اگر لازم شد مذاکره هم خواهیم کرد.
۱۸:۵۰ ۱۵.۵.۱۳۹۲
کانال ۴ بریتانیا: آیا ایران حاضر است با آمریکا و بریتانیا برای پایان دادن به مناقشه سوریه پای میز مذاکره بنشینید؟ با توجه به این که در بریتانیا تحصیل کرده‌اید، چه چیزی در این فرهنگ برای شما جذاب بوده است؟

بیشتر

XS
SM
MD
LG