لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۴

نخستین مواجهه روحانی با مجلس؛ میلی‌منفرد، نجفی و سلطانی‌فر رای اعتماد نگرفتند

مجلس که اصولگرایان در آن اکثریت را در دست دارند، به وزیران پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش رای اعتماد نداد.

۰۸:۲۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
زنگ آغاز به کار چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی لحظاتی پیش در مجلس ایران به صدا درآمد. علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت ۲۳۳ نفر از نمایندگان در جلسه امروز حضور دارند.
۰۸:۲۷ ۲۴.۵.۱۳۹۲
بخشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و دفاعیات محمدرضا نعمت‌زاده از خود از جلسه دیروز باقی‌ مانده است و پس از او نوبت به بررسی صلاحیت جعفر میلی منفرد، وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری می‌رسد.
۰۸:۳۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمد سعید انصاری، نماینده آبان، از موافقان وزارت صنعت، معدن و تجارت سخرانی خود را آغاز می‌کند. او از حسن روحانی ستایش می‌کند و می‌گوید همکار رئیس‌جمهوری بوده است. او می‌گوید رهبر ایران از آن همه است و نباید تنها عده کمی او را از آن خود بدانند. آقای انصاری از نمایندگان می‌خواهد به همه وزرا رای بدهند.
۰۸:۳۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمد سعید انصاری می‌گوید مخالفت با آقای نعمت‌زاده به دلیل فشارهایی «خارج از مجلس» است. او وزیر پیشنهادی را «پدر پتروشیمی» ایران می‌نامد. انصاری به مشکلاتی مانند اعتیاد، کاهش ازدواج و اشتغال اشاره می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که وزیر پیشنهادی می‌تواند آثار تحریم‌ها و مشکلات را کم کند.
۰۸:۴۱ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمد سعید انصاری که متنی را از رو می‌خواند، به دلیل کمبود وقت از نیمه متن به صفحات آخر می‌رود و مابقی زمان خود را به آخرین موافق می‌دهد.
۰۸:۴۷ ۲۴.۵.۱۳۹۲
شریف حسینی، نماینده اهواز و موافق نعمت‌زاده، نخست از نبودن گروه‌های قومی ساکن جنوب ایران در کابینه روحانی انتقاد می‌کند. او می‌گوید، مخالفان وزیر «دشمن را شاد می‌کند». آقای حسنی توضیح بیشتری در مورد «دشمن» نمی‌دهد. او می‌گوید وزیر پیشنهادی مدیر است، برنامه و کارنامه‌ای درخشان دارد و او بهترین گزینه برای بازسازی نظام اقتصادی و صنعتی ایران است.
۰۸:۴۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمد رضا نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را آغاز می‌کند.
۰۸:۵۰ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمدرضا نعمت‌زاده، از نظر سنی سالخورده‌ترین وزیر پیشنهادی حسن روحانی‌ست. او پیشتر به مدت هشت سال در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر صنایع بوده است. او در دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد نیز سمت‌های دولتی بر عهده داشته است.
۰۸:۵۲ ۲۴.۵.۱۳۹۲
نعمت‌زاده دفاعیاتش را از سن خود آغاز می‌کند و در پاسخ به نماینده‌ای که قبلا با او صحبت کرده بود، می‌گوید «سکته قلبی» نداشته است. وزیر پیشنهادی می‌گوید در این ۳۵ سال سن همه زیاد شده، ولی دانش و شناخت هم بیشتر شده است.
۰۸:۵۳ ۲۴.۵.۱۳۹۲
نعمت‌زاده می‌گوید می‌تواند با مخالفین خود در «کارهای یدی» مسابقه بدهد. (او این گفته‌ها را همچنان در دفاع از توانایی‌های جسمی خود می‌گوید، که به انتقادها از سنش باز می‌گردد)

بیشتر

XS
SM
MD
LG