لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

لحظه به لحظه با نخستین روز از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روز سه‌شنبه دوم مهر، کار خود را آغار کرد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از سخنرانان روز نخست بودند.

۰۰:۵۸ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: علیرغم همه مشکلات من عمیقا به آینده امیدوارم. با همبستگی علیه افراط، آینده روشن است. اعتدال آینده جهان را درخشان خواهد کرد.
۰۰:۵۷ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: امروز جمهوری اسلامی همه جامعه جهانی را به برداشتن گامی فرا پیش می‌خواند؛ دعوت جهان علیه خشونت و افراطی‌گری.
۰۰:۵۶ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: باید به جای گزینه ناکارآمد «ائتلاف برای جنگ» به «ائتلاف برای صلح پایدار» اندیشید.
۰۰:۵۶ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: در این سال‌ها یک صدای مسلط (از سوی آمریکا) پیاپی شنیده شده است که گزینه جنگ روی میز است.... در گام نخست پیشنهاد می‌کنم طرح «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در دستور کار سازمان ملل قرار گیرد.
۰۰:۵۵ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم. در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه‌های فشار جنگ‌طلب، می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب، موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته‌شده بین‌المللی باید مبنا باشد. البته در این زمینه انتظار ما از واشینگتن شنیدن صدای واحد است.
۰۰:۵۴ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورها است و در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز، نیست.
۰۰:۵۴ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: جمهوری اسلامی ضمن پافشاری بر حقوق قانونی خود، آماده گفت‌و‌گوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل و رفع دو سویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می‌باشد.
۰۰:۵۴ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: از طریق فشار‌های غیرقانونی نمی‌توان صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای را تضمین کرد.
۰۰:۵۳ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: پذیرش حق غنی‌سازی برای ایران نیز برای حل پرونده هسته‌ای لازم است.
۰۰:۵۳ ۳.۷.۱۳۹۲
روحانی: دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای همواره هدف ایران بوده. ایران به دنبال تولی سلاح هسته‌ای نبوده و با باورهای ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می‌کند که هرگونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را مرتفع نماییم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG