لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۱

توصیه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به دختران موسوی: به ناجا شکایت کنید


محمد پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰
محمد پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰
در ادامه واکنش‌ها به خبر ضرب و شتم دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، رئيس کميسيون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی به آنها توصیه کرد که «شکايت خود را به نيروی انتظامی تحويل دهند».
محمد پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰، در شماره شنبه چهارم آبان روزنامه شرق گفته است که «در اين مورد نيروی انتظامی مرجع رسيدگی است و بهتر می‌تواند در اين زمينه ورود کند».
آقای پورمختار درباره اين که آيا افرادی که دختران ميرحسين موسوی ادعا کرده‌اند آنها را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند، افرادی مرتبط به نيروی انتظامی هستند گفته است: «به هر حال مرجع مورد نظر در اين زمينه نيروی انتظامی است و بهتر است که شکايت آنها به نيروی انتظامی تقديم شود.»
دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد می‌گويند روز پنج‌شنبه، دوم آبان، مصادف با عيد غدير، و در پی ملاقات با پدر و مادرشان، پس از آن که در مقابل درخواست ماموران امنيتی زن برای درآوردن تمام لباس‌های خود برای بازرسی بدنی مقاومت کردند، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و سيلی خورده‌اند.
در مقابل وزارت اطلاعات اعلام کرد که اين دختران آقای موسوی و خانم رهنورد بوده‌اند که مامور امنيتی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.
در همین زمینه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، سخنان يک مقام وزارت اطلاعات را بدون ذکر نام او منتشر کرد مبنی بر این که گفته نرگس موسوی ماجرا را وارونه جلوه داده است.
به گفته اين مقام وزارت اطلاعات، «پس از اتمام ملاقات، يکی از دختران ايشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات» زده و در واکنش به تذکر مامور این سازمان «با همکاری دو تن دیگر از منسوبین» به این مامور توهین کرده و او را کتک زده است.
اين مقام امنيتی افزود: «هر چند که اين موضوع با پادرميانی خانم زهرا رهنورد در همان مکان خاتمه يافت، ليکن متأسفانه شماری از رسانه‌های ضدانقلاب و بيگانه، متأثر از فضاسازی خلاف واقع عناصر بدخواه و برخی فرزندان خانم رهنورد، مطالب و مواضعی کذب و ناصواب را دستمايه خبری خود قرار داده و اصل ماجرا را وارونه منعکس کردند.»
در واکنش ديگر، وب‌سايت کلمه گزارش داده است که محمد خاتمی، رئيس جمهور سابق، در تماس با دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از آنها بابت «هتک حرمت روز عيد غدير توسط برخی از ماموران دلجويی» کرده است.
بر اساس اين گزارش، آقای خاتمی در تماس تلفنی با دختران ميرحسين موسوی عصر روز پنج‌شنبه از اتفاقات پيش آمده در جريان ملاقات آنها با پدر و مادرشان ابراز تاسف کرده است.
کلمه همچنين گزارش داده است که عبدالله نوری، يکی ديگر از چهره‌های اصلاح‌طلب، نیز با دلجويی از دختران ميرحسين موسوی ابراز اميدواری کرده است که «با درايت مسئولان، کشور به جای پرداختن هزينه چنين اقداماتی که نااميدی اجتماعی را دامن می‌زند، از همه ظرفيت‌های خود برای بهبود اوضاع مردم استفاده کند.»
ميرحسين موسوی نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ به همراه همسرش، زهرا رهنورد، در حبس خانگی قرار گرفته است. مهدی کروبی ديگر نامزد معترض به نتايج آن انتخابات نيز يک هفته بعد در حبس قرار گرفت.
آن طور که نرگس موسوی اعلام کرده است، مامور اطلاعات در «خانه امنی» که مجاور منزل ميرحسين موسوی است و به وزارت اطلاعات تعلق دارد، در مقابل پدر و مادرشان به آنها سيلی زده‌ است.
نرگس موسوی می‌گويد مامور زنی که به آنها حمله کرده مژگان ناظمی نام دارد و پيش از اين نيز به آنها اهانت کرده بود.
XS
SM
MD
LG