لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

رادان دلایل سیاسی در قتل‌های اخیر مقام‌های ایرانی را رد کرد


احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز ۲۲ آبان وجود دلایل سیاسی و امنیتی در قتل دادستان زابل، معاون وزیر صنعت و نیز یکی از اعضای هیئت مدیره «شهر جدید پرند» را رد کرد.

آقای رادان در حسینیه اعظم زنجان گفته است «قتل دادستان زابل و معاون وزیر صنعت و همچنین عضو هیئت مدیره ‪'‬شهر جدید پرند‪'‬ هیچ‌کدام انگیزه سیاسی و امنیتی ندارد و سرنخ‌های قابل قبولی در این رابطه به دست آمده است».

او همچنین گفته است همه افراد بازداشت شده «ایرانی» هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، گفته‌های پیشین گروه «جیش العدل» را که مسئولیت قتل دادستان زابل را بر عهده گرفته بودند، رد کرد.

موسی نوری قلعه‌نو، دادستان زابل و نیز راننده او روز چهارشنبه گذشته با شلیک گلوله کشته شدند.

در روز ۱۹ آبان ماه اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری «چند مظنون» در ارتباط با قتل دادستان زابل خبر داد.

آقای احمدی‌مقدم نیز در آن زمان گفته بود هیچ مستندی که نشان دهد گروه جیش‌العدل «این کار را انجام داده باشد، وجود ندارد و این ادعا بی‌اساس است».

درست در همان روز که فرمانده نیروی انتظامی از بازداشت‌ها در رابطه با قتل زابل خبر می‌داد صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزارت صنعت، در تهران، با شلیک گلوله کشته شد.

یک روز پس از این قتل نیز علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، گفته بود که «این موضوع به هیچ وجه سیاسی، امنیتی و ترور نبوده است.»

تا کنون نام «مظنون‌های» بازداشت شده و یا دلیل قتل‌های رخ داده به طور رسمی منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG