لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۹

مهدی موسوی و فاطمه اختصاری با قید وثیقه آزاد شدند


مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از روز ۱۷ آذر در بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران بوده‌اند.
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از روز ۱۷ آذر در بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران بوده‌اند.
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر و ترانه‌سرایی که از آذرماه در زندان اوین به سر می‌بردند، عصر سه‌شنبه، ۲۳ دی، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

خبر آزادی این دو شاعر را یکی از نزدیکان آنان در گفت‌وگو با رادیوفردا تایید کرد.

به گفته او، آقای موسوی و خانم اختصاری تمام این مدت را در بازداشت نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران و در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر برده‌اند.

بازداشت مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به ۱۷ آذرماه بازمی‌گردد، دو روز پس از آن که آقای موسوی در وبلاگ خود نوشت به هنگام خروج از کشور، گذرنامه او و خانم اختصاری توقیف شده است.

با این حال بازداشت این دو شاعر، تنها اوایل دی‌ماه در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و از جمله وب‌سایت کلمه، رسانه خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان، از قول منابع خود نوشت که مهدی موسوی و فاطمه اختصاری در بند ۲-الف زندان اوین به‌ سر می‌برند، جایی که تحت نظارت نیروهای سپاه پاسداران است.

اما با وجود این موارد اتهامی آنها اعلام نشد تا امروز که منابع نزدیک به آقای موسوی و خانم اختصاری می‌گویند، این اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با رسانه‌های خارجی و هنرمندان اپوزیسیون خارج از کشور» عنوان شده است.

به گفته این منابع، آقای موسوی و خانم اختصاری باید در دادگاه حضور یابند و به این اتهامات پاسخ دهند، اما به نظر می‌رسد که هنوز زمان برگزاری دادگاه آنان اعلام نشده است.

برخی از اشعار مهدی موسوی در آلبوم‌های شاهین نجفی بازتاب پیدا کرده است که از جمله آنها می‌توان به شعر «بعد از تو» و «ممیز صفر» در آلبوم «هیچ هیچ هیچ» اشاره کرد.

در عین حال بسیاری از آثار آقای موسوی و خانم اختصاری اجازه انتشار در ایران پیدا نکرده‌اند و آخرین پست مهدی موسوی در وبلاگش حاوی انتقاداتی در این باره است.
XS
SM
MD
LG