لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۱

روحانی در داووس، سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران دعوت کرد

حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مجمع جهانی اقتصاد از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران دعوت کرد. او همچنین خاطرنشان ساخت که ایران ظرفیت آن را دارد تا سه دهه آینده جزو ۱۰ قدرت بزرگ اقتصادی جهان باشد. رادیو فردا گزارش سخنرانی او را به صورت هم‌زمان منتشر کرده است.

۱۳:۱۵ ۳.۱۱.۱۳۹۲
روحانی می‌گوید ایران خواهان برقراری روابط با «همه» کشورهایی است که آن را به رسمیت شناخته است. آقای شواب نیز به شوخی گفت، همه کشورهایی که به رسمیت می‌شناسید یا حتی کشورهایی که در آینده به رسمیت خواهید شناخت، اما آقای روحانی پاسخی به این سخن نداد.
۱۳:۱۲ ۳.۱۱.۱۳۹۲
روحانی بر انتخابات آزاد در سوریه تاکید می‌کند و می‌گوید رای مردم هر چه بود، همه باید بپذیرند.
۱۳:۱۱ ۳.۱۱.۱۳۹۲
کلاوس شواب درباره سوریه و راه‌حل ایران می‌پرسد. روحانی از حضور «گروه‌های تروریستی» در سوریه اظهار تاسف می‌کند که به گفته او از تمام منطقه به آنجا آمده‌اند. آقای روحانی می‌گوید کشورهای حامی این «تروریست‌ها» را نصیحت کنیم چرا که نوبت بعدی خود آنها خواهند بود.
۱۳:۰۹ ۳.۱۱.۱۳۹۲
پرسش از روحانی و پاسخ‌های او در ادامه نشست. پرسش‌ها تا اینجا درباره مسئله هسته‌ای است که آقای روحانی می‌گوید توافقنانه ژنو به نفع همگان است.
۱۳:۰۳ ۳.۱۱.۱۳۹۲
و در نهایت رئیس جمهور ایران از کلاوس شواب و سرمایه‌گذاران جهانی برای سفر به ایران و آشنایی با فرهنگ ایرانیان دعوت به عمل آورد. سخنرانی او به پایان رسید.
۱۳:۰۲ ۳.۱۱.۱۳۹۲
امنیت انرژی، فراز آخر سخنرانی روحانی است. او می‌گوید که ایران آمادگی دارد با تکیه بر ذخایر غنی خود در تامین امنیت انرژی جهان همکاری کند که امری کلیدی در دنیاست.
۱۲:۵۹ ۳.۱۱.۱۳۹۲
روحانی توافقنامه هسته‌ای ژنو را پیش‌درآمد توافقات کلان آینده عنوان کرد.
۱۲:۵۸ ۳.۱۱.۱۳۹۲
سخنرانی آقای روحانی به مسئله هسته‌ای کشیده شد. او بار دیگر اعلام کرد که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. او تاریخ را شاهد سخن خود گرفته است و می‌گوید که در طول سده‌ها ایران هیچ گاه به سرزمینی هجوم نبرده است.
۱۲:۵۴ ۳.۱۱.۱۳۹۲
روحانی از آمادگی دولت خود برای همکاری‌های منطقه‌ای و ایجاد روابط عمیق با کشورهای همسایه ایران سخن می‌گوید. به گفته او روابط ایران با اروپا نیز با توافق ژنو در روزهای پیش روی کاملا عادی خواهد شد. ضمن آن که ارتباط دو کشور ایران و آمریکا نیز وارد فاز تازه‌ای شده و برای اولین بار مقامات جمهوری اسلامی و آمریکا با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.
۱۲:۴۹ ۳.۱۱.۱۳۹۲
روحانی: ایران ظرفیت آن را دارد که در دهه‌های آینده جزو ۱۰ قدرت بزرگ اقتصادی قرار گیرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG