لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

دیدار دوباره رئیس جمهور اوکراین با رهبران اپوزیسیون


چادرهای معترضان مخالف دولت در میدان مرکزی کیف- هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۲
چادرهای معترضان مخالف دولت در میدان مرکزی کیف- هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۲
رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه به منظور حل بحران این کشور٬ بار دیگر با رهبران اپوزیسیون دیدار کرد. از دیگر سو به دنبال هشدار دولت اوکراین به معترضانی که ساختمان وزارت دادگستری را اشغال کرده بودند٬ معترضان این محل را تخلیه کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده که ویکتور یانوکویچ٬ رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه٬ هفتم بهمن‌ماه و بدون اعلام قبلی بار دیگر با رهبران سه حزب اصلی اپوزیسیون این کشور دیدار و در مورد نحوه حل بحران سیاسی این کشور گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار رئیس جمهور اوکراین به همراه مشاوران ارشدش با ویتالی کلیچکو٬ رهبر حزب «اودار»٬ آرسنی یاتسِنیوک٬ رهبر حزب «سرزمین پدری» و اولِگ تیاگنیوبوک٬ رهبر حزب ناسیونالیست «آزادی»٬ دیدار کرده است.

در عین حال روز دوشنبه در پی هشدار وزیر دادگستری اوکراین در خصوص اعلام وضعیت اضطراری در کشور٬ معترضانی که ساختمان وزارت دادگستری را اشغال کرده بودند٬‌ این محل را تخلیه کردند.

مخالفان دولت از شامگاه یکشنبه این ساختمان را در کیِف٬ پایتخت این کشور٬ اشغال کرده بودند.

وزیر دادگستری هشدار داده بود که در صورت دوام اشغال این ساختمان٬ رئیس جمهور این کشور مذاکره با رهبران مخالفان را قطع کرده و اعلام وضعیت اضطراری خواهد کرد. یکی از رهبران احزاب مخالف نیز در دیدار با معترضان از آنها خواسته بود این ساختمان را ترک کنند.

در حال حاضر به گزارش آسوشیتدپرس سه ساختمان دولتی دیگر از جمله شهرداری کیِف٬ همچنان در اشغال مخالفان است.

با این‌حال٬ به گفته این خبرگزاری وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده است که دولت طرح فوری‌ای برای اعلام وضعیت اضطراری ندارد.

تنش‌ها در اوکراین طی روزهای گذشته با خشونت‌هایی روبه‌رو شده که قربانیانی نیز برجای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG