لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

نجفی: رئیس جمهور درباره حضورم در میراث فرهنگی تصمیم می‌گیرد


در حالی که روز سه‌شنبه خبرهای تایید نشده‌ای در خصوص استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی منتشر شده بود٬ اقای نجفی روز چهارشنبه این خبر را تکذیب کرد. با این‌حال وزیر ارتباطات می‌گوید آقای نجفی خود خواستار استعفا شده بود.

محمدعلی نجفی روز چهارشنبه٬ ۹ بهمن‌ماه٬ در گفت‌و گو با خبرگزاری شورای اسلامی٬ خانه ملت٬ استعفایش از ریاست سازمان میراث فرهنگی٬ گردشگری و صنایع دستی را تکذیب کرد و گفت: «من قصد استعفا از این سمت را ندارم و این اخبار کذب است.»

وی در واکنش به گزارش‌هایی که از استعفای او به دلیل بیماری خبر می‌داد٬ گفت: «چنین موضوعی مطرح نیست و آقای رئیس جمهور درباره حضور من در این سازمان تصمیم‌گیری می‌کند.»

روز سه‌شنبه خبرهای تایید نشده‌ای از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی منتشر شد. خبرگزاری میراث فرهنگی در این زمینه گزارش کرد که آقای نجفی به دلیل «مشکلات قلبی و با توصیه پزشک» از حسن روحانی خواسته است که از او «در سمتی کم استرس‌تر استفاده کند».

با این حال محمدعلی نجفی روز چهارشنبه این خبر را تکذیب کرده است و این در حالی است که وزیر ارتباطات تاکید دارد که استعفا از میراث فرهنگی درخواست شخصی آقای نجفی بود.

محمود واعظی روز چهارشنبه به خبرگزاری مهر گفت: «آقای نجفی مدت‌ها است به دلیل کسالتی که دارد٬ پیشنهاد خود را برای جایگزینی فرد دیگری در سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور داده است… آقای نجفی از مدت‌ها قبل به دنبال آن بود تا بتواند رئیس جمهور را راضی کند که فرد دیگری را جایگزین او در سازمان میراث فرهنگی کند.»

در همین زمینه به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ با پایان جلسه روز چهارشنبه سازمان میراث فرهنگی٬ اعلام شد که آقای نجفی «فعلا قصد رفتن از این سازمان را ندارد».

به گفته ایسنا در جلسه اضطراری شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی قرار بود آقای نجفی در مورد وضعیت «ماندن» یا «رفتن» خود سخن بگوید. با این‌حال پس از پایان جلسه جلیل گلشن٬ رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی به ایسنا گفت: «تا این لحظه اتفاقی نیفتاده و ان‌شاء‌الله آقای نجفی در سازمان می‌ماند.»

رحمت‌الله رئوف٬ مدیرکل دفتر بررسی عملکرد٬ بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان میرث فرهنگی نیز پس از پایان جلفه گفت: «خیلی چیزها ممکن است بین آقای نجفی و رئیس جمهور اتفاق بیفتد که ما از آن خبر نداشته باشیم٬ اما نجفی در جلسه امروز تاکید کرد که قصد ندارد از سازمان برود.»

با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری٬ محمدعلی نجفی از سوی آقای روحانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد اما در جریان رای‌گیری در مجلس شورای اسلامی٬ با اختلاف يک رای از رسيدن به وزارت آموزش و پرورش بازماند.

آقای نجفی پس از آن با حکم رئیس جمهور به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزیده و جایگزین محمد شریف ملک‌زاده شد.
XS
SM
MD
LG