لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۵

وزارت اطلاعات شکایتش از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را «پس گرفت»


ماشاءالله شمس‌الواعظین٬ رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
ماشاءالله شمس‌الواعظین٬ رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران می‌گوید وزارت اطلاعات شکایت خود از این انجمن را پس گرفته است و توافق هایی برای بازگشایی این انجمن صورت گرفته است. وزیر ارشاد نیز می‌گوید شنیده است که این شکایت پس گرفته شده است.

ماشاءالله شمس‌الواعظین روز دوشنبه٬ ۱۴ بهمن‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ با اعلام این خبر گفت: «به وسیله سه وزیر و معاونان آنها که از طرف رئیس جمهور برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ماموریت داشتند٬ توافق‌هایی مبنی بر بازگشایی این انجمن انجام شده است.»

در همین روز علی جنتی٬ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت جماران در خصوص وضعیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: «با وزارت اطلاعات و وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی صحبت‌هایی داشته‌ایم… من شنیده‌ام وزارت اطلاعات شکایت خود در این خصوص را پس گرفته است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، که فراگیرترین تشکل صنفی روزنامه‌نگاران ایران بود، پس از دوازده سال فعالیت در شهریورماه سال ۱۳۸۸ توسط دادستانی تهران پلمب شد. به گفته بدرالسادات مفیدی٬ از اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران٬ این اقدام در پی «ابراز نگرانی وزارت اطلاعات مبنی بر برگزاری گردهمایی‌هایی توسط روزنامه‌نگاران» صورت گرفت.

وزیر ارشاد روز دوشنبه با اشاره به صحبت‌های صورت گرفته با وزارت اطلاعات و وزارت تعاون گفت: «گرایش همه این است که انجمن با تغییراتی بازگشایی شود٬ مجمع عمومی آن تشکیل شود و هیئت مدیره خود را (که منتخب مجمع عمومی مطبوعات عضو است) انتخاب کند.»

در همین زمینه ماشاءالله شمس‌الواعظین نیز روز دوشنبه وعده برگزاری «فوری» مجمع عمومی به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره و اصلاح برخی مواد اساسنامه را داد.

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از ایام «دهه فجر» این انجمن بازگشایی شود.

اوایل بهمن‌ماه ۷۷۲ روزنامه‌نگار در نامه‌ای به حسن روحانی٬ رئیس جمهور ایران خواستار بازگشایی انجمن صنفی رونامه‌نگاران ایران شدند.

حسن روحانی پس از انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور بر بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید کرد و وزیر فرهنگ نیز تا کنون چندین بار وعده بازگشایی این انجمن را داده است.
XS
SM
MD
LG