لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۱

مذاکره‌کننده ایرانی: چارچوب مذاکرات مشخص شده اما هنوز مکتوب نیست


در حالی که مذاکرات هسته‌ای وین دومین روز خود را هم سپری می‌کند، یک دیپلمات ارشد غربی روند گفت‌وگوها را به طور تعجب‌برانگیزی خوب توصیف کرده و یک مذاکره‌کننده ایرانی هم گفته است دو طرف به چارچوب مذاکرات جامع دست یافته‌اند اما هنوز چیزی بر روی کاغذ نیامده است.

گفت‌وگوی فهیمه خضر حیدری با هانا کاویانی گزارشگر رادیو فردا در وین؛ شامگاه چهارشنبه
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:43 0:00
لینک مستقیم

یک دیپلمات ایرانی در مورد آخرین تحولات گفت‌وگوهی وین به ایرنا گفته است مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ پایان یافته و قرار است چهارشنبه شب ظریف و اشتون مذاکرات را جمع‌بندی کنند. این دیپلمات گفته است که مذاکرات پیشرفت خوبی دارد.

پیش از این یک دیپلمات ارشد غربی به خبرگزاری رویترز درباره مذاکرات گفته بود: «گفت‌وگوها به طور تعجب‌برانگیزی به خوبی در جریان است.»

این دیپلمات غربی تصریح کرد: «تاکنون مشکل جدی‌ای پیش نیامده است.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00
لینک مستقیم

یک دیپلمات اروپایی نیز نشست آغازین روز چهارشنبه را «سازنده» و «جدی» توصیف کرد و گفت تمرکز مذاکرات بر روی «مولفه‌ها و روند مذاکرات، و جدول زمان بندی» در مورد آنچه که باید در میان‌مدت و بلندمدت صورت بگیرد، بوده است.

این دیپلمات اروپایی همچنین گفت: «ما انتظار نتایج فوری نداریم.»

در همین حال پیش از اعلام پایان مذاکرات کارشناسی یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران به خبرگزاری ایرنا گفت: «هیات‌های مذاکره‌کننده در حال گفت‌وگو با پایتخت‌ها درباره محتوای مذاکرات هستند.»

به گفته این دیپلمات ایرانی، مذاکرات تا صبح پنجشنبه ادامه خواهد یافت و کاترین اشتون و محمد جواد ظریف نتیجه مذاکرات را در نشست خبری اعلام خواهند کرد.

وی درباره نتایج بدست آمده در این مذاکرات گفت: «چارچوب دستور کار مذاکرات جامع به دست آمده ولی هنوز متن مکتوبی وجود ندارد.»

یکی از مذاکره‌کنندگان به ایرنا گفته بود که در صورت نیل به نظر واحد، تدوین پیش‌نویس دستور کار مذاکرات جامع آغاز خواهد شد.

ایرنا گزارش داده که روز چهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، و کاترین اشتون هماهنگ‌کننده مذاکرات دو بار با یکدیگر دیدار داشتند.
XS
SM
MD
LG