لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۷

توقیف ۹ دی حمید رسایی


 هفته‌نامه ۹ دی
هفته‌نامه ۹ دی
هفته نامه ۹دی به مدیر مسئولی حجت‌السلام حمید رسایی نماینده اصولگرا و منتقد دولت در مجلس از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری‌های یران، این هفته‌نامه منتقد به اتهام نوشتن مقالاتی درباره عملکرد دولت و توافق نامه ژنو و همچنین گزارشی با عنوان اخراج دانشمندان هسته‌ای توقیف شده و پرونده ان به دلیل روحانی بودن مدیر مسئول ان به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:01 0:00
لینک مستقیم

وب‌سایت شخصی آقای رسایی با اشاره به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نگرانیش از اوضاع فرهنگی کشور و منزوی نشدن جریانات مومن و انقلابی می‌نویسد: هفته نامه ۹ دی توقیف شدنی نیست و به تعبیر او چون کوه در صحنه می‌مانیم

‌آیت‌الله خامنه‌ای پانزدهم اسفند اسفند در جمع اعضای مجلس خبرنگان رهبری گفته بود: «بنده هم نگرانم. مسئله فرهنگ، مسئلهمهمی است. اساس این ایستادگی، این حرکت و در نهایت انشاءالله پیروزی، بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی است و تقویت جناح فرهنگی مؤمن، تقویت این نهال‌هایی که روییده است در عرصه فرهنگ؛ ... دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند. با مسائل فرهنگی شوخی نمی‌شود کرد، بی‌ملاحظگی نمی‌شود کرد؛ ... واقعاً باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را همه بدانند، همه؛ این جوانان مؤمن و انقلابی‌اند که روز خطر سینه سپر می‌کنند، هشت سال جنگ تحمیلی می‌روند توی میدان؛ اینها هستند. افرادی که نسبت به این جوان‌ها با چشم بدبینی نگاه می‌کنند یا مردم را بدبین می‌کنند، خدمت نمی‌کنند به کشور؛ به استقلال کشور، به پیشرفت کشور، به انقلاب اسلامی خدمت نمی‌کنند. این جوان‌ها را باید حفظ کرد، باید از اینها قدردانی کرد، ...»

پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه فرهنگ و تاکید بر منزوی نشدن جریانات مومن و انقلابی، حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در هفدهم اسفندماه در جشنواره مطبوعات از امنیت پولادین برخی از نشریات انتقاد کرد.

حسن روحانی گفت: «باید مطبوعات و رسانه‌های ما دارای امنیت و برای کشور امنیت‌آفرین‌ باشند. چرا برخی از مطبوعات ما دارای دژ پولادین هستند. هیچ‌کس جرأت نمی‌کند به آنها نزدیک شود؛ نه قوه اجرایی و نه قوه قضایی. بالاتر از دژ پولادین، خود را قیم هم می‌پندارند. نه قیم برای دولت و نه تنها قیم برای احزاب و جناح‌ها، که حتی قیم برای مردم. تمام مطبوعات و رسانه‌ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند، اگر کسی خود را برتر می‌پندارد، این دولت او را برتر نمی‌بیند.»

پس از شروع به کار دولت حسن روحانی چند روزنامه مستقل و نزدیک به دولت همانند روزنامه بهار و آسمان از سوی دادستان تهران توقیف شدند و همچنین روزنامه‌های نشاط و هم‌میهن نیز با دخالت قوه قضاییه امکان انتشار پیدا نکردند.

حمید رسایی
حمید رسایی
منتقدان دولت از جمله حمید رسایی مدیر مسول هفته‌نامه ۹ دی دولت حسن روحانی را متهم به این می‌کنند با نشریاتی که به تعبیر ‌آنان به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند برخورد نمی‌کنند و در مقابل با نشریات منتقد دولت همانند هفته‌نامه ۹ دی یالثارات الحسین و روزنامه وطن امروز برخورد تند صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند پس از توقیف هفته‌نامه ۹ دی مهرداد بذرپاش نماینده منتقد دولت در مجلس ضمن انتقاد از دولت حسن روحانی می‌گوید: با دولت کم صبری طرفیم و روحیه مک کارتیستی در حال شکل گرفتن است و حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم خبرگزاری تسنیم می‌گوید: بستن دهان مخالف با شعاری که دولت داده بود مغایرت دارد و با کنایه می‌گوید: گویا این بار "داس اعتدال" به هفته‌نامه ۹ دی خورده است.
XS
SM
MD
LG