لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۸

ناخدای کشتی غرق شده در کره جنوبی بازداشت شد


اقوام مسافران کشتی غرق شده در انتظار- بندر جیندو٬ ۲۷ فروردین‌ماه
اقوام مسافران کشتی غرق شده در انتظار- بندر جیندو٬ ۲۷ فروردین‌ماه
در حالی که جست‌و‌جو برای یافتن بیش از ۲۷۰ مسافر کشتی غرق شده کره جنوبی ادامه دارد٬ به در خواست دادستانی این کشور روز جمعه ناخدای این کشتی بازداشت شد. همچنین معاون مدرسه‌ای که شاگردانش بیشترین مسافران این کشتی بودند خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی روز جمعه٬ ۲۹ فروردین‌ماه گفت که دادستانی این کشور از دادگاه محلی درخواست کرد تا برای ناخدا و دو تن از خدمه‌های این کشتی قرار بازداشت صادر شود. گزارش ها حاکی است در نهایت باصدور قرار بازداشت آنها بازداشت شده اند..

این مقام آگاه افزوده بود که از چند و چون اتهام‌هایی که علیه این افراد مطرح شده است٬ اطلاعی ندارد.

کشتی «سه‌وُول» با بیش از ۴۷۰ مسافر و خدمه٬ از جمله بیش از ۳۲۰ دانش‌آموز دبیرستانی در سئول٬ تاریخ ۲۷ فروردین ماه در حالی که راهی جزیره توریستی «جه‌جو» در کره جنوبی بود٬ در دریای آرام غرق شد.

ناخدای این کشتی به همراه ۲۸ تن از خدمه خود پیش از آن‌که این کشتی به طور کامل به زیر آب برود٬ خود را نجات دادند و به همین جهت به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند که در حالی که بسیاری در این کشتی به دام افتاده‌اند٬ این افراد محل را ترک کرده‌اند.

در عین حال خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد که معاون مدرسه‌ای که بیش از ۳۲۰ دانش‌آموزش سوار بر این کشتی به سفری گروهی می‌رفتند٬ خودکشی کرده است.

این مسئول مدرسه ۵۲ ساله که دانش‌آموزان را در این سفر همراهی می‌کرد٬ از روز پنجشنبه مفقود شده بود و در نهایت روز جمعه جسد دار زده شده او از درخت٬ پیدا شده است.

به گزارش روز جمعه رویترز تا این‌ لحظه جسد حدود ۲۸ تن از مسافران این کشتی پیدا شده است و ۱۷۴ تن نیز نجات یافته‌اند. صدها غواص و نیروی امدادگر همچنان به دنبال حدود ۲۷۰ فرد مفقود دیگر هستند.

هنوز دلیل قطعی غرق شدن این کشتی گزارش نشده است.
XS
SM
MD
LG