لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۶

هشدار اوباما به کره شمالی: از هم‌پیمانان خود دفاع می‌کنیم


باراک اوباما در دیدار با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی و سربازان کره جنوبی در پادگان یونگ‌سان در سئول
باراک اوباما در دیدار با نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی و سربازان کره جنوبی در پادگان یونگ‌سان در سئول
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، با بالا گرفتن احتمالات درباره انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای به دست پیونگ‌یانگ، ششم اردیبهشت ماه به کره شمالی هشدار داد که ایالات متحده «از امکانات نظامی» خود برای دفاع از هم‌پیمانانش فروگذار نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که در حال انجام سفر خود در شرق آسیا است، صبح شنبه برای گروهی از ۲۸ هزار نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی سخنرانی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اوباما در این سخنرانی گفت دولت کره شمالی «دولتی منفور در سطح جهانی» است؛ کشوری که مرز آن با کره جنوبی، مرز «جبهه آزادی» است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر حمایت از هم‌پیمانان خود می‌گوید «عهدی که ایالات متحده در تامین امنیت جمهوری کره [جنوبی] دارد با بروز خشونت، تنها افزایش پیدا می‌کند».

باراک اوباما خطاب به حکومت کره شمالی گفته است «هر کسی می‌تواند ارتشی را بجنباند، هر کسی می‌تواند موشک نمایش دهد. اینها شما را قوی نمی‌سازد.»

این اظهارات یک روز پس از آن بیان می‌شود که در دیدار پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و باراک اوباما، در سئول، هر دو در باره هرگونه «حرکت تحریک‌آمیز» از سوی پیونگ‌یانگ هشدار دادند.

باراک اوباما روز جمعه در کنفرانس مشترک خبری با خانم پارک، گفت «تهدیدها چیزی فراتر از انزوای بیشتر کره شمالی به ارمغان نخواهند آورد».

گزارش‌ها از منابع خبری‌ای که فعالیت‌های کره شمالی را از نزدیک دنبال می‌کنند، از احتمال انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ خبر می‌دهند.

آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، کشوری که به بمب اتمی مجهز است، واکنش‌های گسترده‌ای را در غرب و نیز کشورهای شرق آسیا نظیر ژاپن و کره جنوبی همراه می‌آورند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می‌گوید رسانه‌های چین نیز طی روزهای گذشته به پیونگ‌یانگ هشدار داده‌اند دست به انجام آزمایش هسته‌ای نزند.

خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، روز جمعه گفت کره شمالی باید از «آزمایش هسته‌ای و (آزمایش موشک‌های) بالستیک» صرف نظر کند.

همزمان خبرگزاری رسمی کره شمالی، «خبرگزاری چوسان»، نیز روز شنبه از قول کیم جونگ‌اون، رهبر آن کشور، نوشت که سربازان آن باید «هر لحظه» برای نبرد با آمریکا آماده باشند.
XS
SM
MD
LG