لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۳

اینترپل ایران: پلیس بین‌الملل در کانادا برای استرداد خاوری قول پیگیری داد


مسعود رضوانی
مسعود رضوانی
مسعود رضوانی، رئیس اینترپل ایران می‌گوید مدارک استرداد محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی، آمده و در پی مذاکره با رئیس اینترپل کانادا در اتاوا، آنها قول همکاری داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سرهنگ رضوانی در حاشیه جشنواره‌ای در ۱۸ اردیبهشت، گفته است «مدارک استرداد آقای خاوری و پیگیری‌ها برای دستگیری‌اش آمده و مشغول پیگیری این موضوع هستیم تا نتایج مورد نظرمان حاصل شود».

به گفته این مقام اینترپل در ایران، آخرین اطلاعات حاکی از حضور مدیرعامل پیشین بانک ملی در کشور کانادا است.

پیشتر در بهمن ماه سال گذشته، همین مقام پلیس در ایران گفته بود در پی تماس‌ با پلیس کانادا، آن کشور گفته است «به نظر می‌رسد خاوری از کانادا فرار کرده و به کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب گریخته است».

محمودرضا خاوری، از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که در مهر ماه سال ۱۳۹۰ به بریتانیا و سپس به کانادا رفت.

یک سال پس از آن فرمانده پلیس ایران گفته بود برای بازگرداندن او «مشکلی نداریم».

در همان زمان نیز رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وقت وزارت خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد خبر از «همکاری نزدیک» با اینترپل و کانادا برای بازگرداندن آقای خاوری داده بود.

با این همه این مقام پیشین بانک ملی همچنان به ایران استرداد نشده است.

رئیس اینترپل ایران در عین حال گفته است یکی از متهمان «پرونده سه هزارمیلیاردی» که در امارات بازداشت شده اما به قید وثیقه آزاد بود مجددا دستگیر و روز چهارشنبه به ایران بازگردانده شد.

نام این فرد اعلام نشده اما روزنامه اعتماد روز ۱۸ اردیبهشت گفته بود «اینترپل فرد دیگری را (به جز محمودرضا خاوری و مهرگان امیرخسروی) دستگیر و روانه ایران کرده است»؛ کسی که در حال حاضر به ح - س «معروف است»، «۴۵ سال دارد، متولد بابل است و به جرم خیانت در امانت، اختلاس و رشوه تحت تعقیب بود».

رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی از مرداد ماه سال ۱۳۹۰ آغاز شد؛ از جمله چهار نفر در پی آن به اعدام و دو نفر به حبس ابد محکوم شده‌اند.
XS
SM
MD
LG