لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۸

بازداشت گروهی جوان ایرانی به اتهام رقص در بازسازی ویدئوکلیپ «هپی»


نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که «تمام کسانی» که در یکی از نسخه‌های ایرانی موزیک ویدئوی «هَپی» [شاد] ساخته فرل ویلیامز در ایران حضور پیدا کرده و رقصیده‌اند شناسایی و بازداشت شده‌اند.

حسین ساجدی‌نیا٬ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در گفت‌و‌گو با تلویزیون دولتی ایران٬ با اعلام خبر این بازداشت اظهار کرد که تمامی این افراد «ظرف دو ساعت شناسایی و در شش ساعت همگی» دستگیر شده‌اند.

این در حالی است که ویدئوی هپی ایرانی دست‌کم یک ماه است که در شبکه یوتیوب در دسترس است. با این حساب و با توجه به گفته این مقام پلیس، این گروه از جوانان باید از یک ماه گذشته در بازداشت بوده باشند.

در گزارش تلویزیونی مربوط به بازداشت این جوانان که روز سه‌شنبه٬ ۳۰ اردیبهشت‌ماه، در وب‌سایت ٬eirib مرتبط با واحد مرکزی خبر٬ نیز منتشر شده آقای ساجدی‌نیا می‌گوید که این جوان‌ها با هدف بازیگر شدن در این ویدئو حضور پیدا کرده‌اند و هشدار می‌دهد که جوان‌ها «اغفال» نشوند و دست به چنین «همکاری‌هایی» نزنند.

در ویدئو‌ کلیپی که حاضران در آن به گفته پلیس بازداشت شده‌اند٬ این افراد با آهنگ «هپی» روی پشت بام و در خانه‌ای در شهر تهران می‌رقصند.
بازسازی ویدیو کلیپ «هپی» در ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:43 0:00


افراد بازداشت شده که در گزارش پخش شده از سوی تلویزیون دولتی ایران چهره‌شان مشخص نیست٬ می‌گویند «اغفال» شده‌اند و فردی که آنها را اغفال کرده قول داده است که ویدئوی آنها هرگز منتشر نشود.

ویدئو کلیپ «هَپی» پس از انتشار در آمریکا به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد و بسیاری در اقصی نقاط جهان٬ از جمله بوسنی٬ لبنان٬ تونس٬ ایتالیا٬ ماداگاسکار٬ چین٬ ایتالیا و آفریقای جنوبی٬ ویدئوی آن را بازسازی کردند.

در این خصوص ویدئو کلیپ‌هایی نیز از رقص و شادی مسلمانان با موسیقی «هپی» در بریتانیا٬ هلند٬ نوار غزه٬ بیت‌المقدس٬ نابلس٬ شیکاگو و بوستون در فضای مجازی منتشر شده است.

در ایران نیز در یک ماه گذشته دست‌کم دو نسخه بازسازی شده از ویدئو کلیپ «هپی» در فضای مجازی منتشر شده که نسخه اصل مربوط به بازداشت‌شدگان دیگر در وب‌سایت یوتیوب موجود نیست.
XS
SM
MD
LG