لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

«گزارش ها» از ابلاغ حکم اعدام غلامرضا خسروی


غلامرضا خسروی، از زندانيان سياسی در زندان رجايی شهر محکوم به اعدام
غلامرضا خسروی، از زندانيان سياسی در زندان رجايی شهر محکوم به اعدام
گزارش ها حاکی است که خانواده غلامرضا خسروی، از زندانيان سياسی محکوم به اعدام، برای ملاقاتی «فوری و غيرمنتظره» روز شنبه ۱۰ خرداد به زندان رجايی شهر فراخوانده شدند. گفته می شود در این دیدار غلامرضا خسروی گفته که اجرای حکم اعدام به وی ابلاغ شده است.

در همين زمينه يک منبع مطلع به راديو فردا گفته است: خانواده غلامرضا خسروی باوی ملاقات کرده اند. در جريان اين ملاقات صورتجلسه ای تنظيم شده مبنی بر این که اعضای خانواده با او ملاقات کرده اند .

به گفته این منبع مطلع، غلامرضا خسروی در این ملاقات گفته است که اجرای حکم اعدام را ابلاغ کرده اند و به خانواده وی هم گفته اند فردا صبح (بامداد یکشنبه) وی اعدام می شود.

در همین زمینه، سازمان عفو بين الملل روز شنبه ۱۰ خردادماه در بيانيه ای از مقام های قضايی ايران خواسته است تا اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی را متوقف کند.

حسيبه حاج صحرايی، معاون بخش خاورميانه و شمال آفريقای سازمان عفو بين‌الملل، در اين زمينه گفته است:«بارديگر مقام های ايران در آستانه اعدام مردی قرار دارند که حتی از حق برگزاری دادگاهی عادلانه محروم بوده است.»

سازمان عفو بین الملل گفته است حکم اعدام غلامرضا خسروی نقض قوانین بین المللی و قوانین ایران است.

عبدالکريم لاهيجی، حقوقدان و رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، در همين زمينه به راديو فردا گفته است: فعالان حقوق بشر می گويند، خانواده غلامرضا خسروی بعد از ظهر روز شنبه با وی ملاقات کرده اند و مشخص شده که فردا به احتمال خيلی زياد اعدام خواهد شد.

آقای لاهيجی اضافه کرده است :«آنچه که مشخص است با توجه به تغيير زندان غلامرضا خسروی و هم چنين احضار خانواده اش به نظر می رسه که اقای خسروی در معرض اعدام قرار دارد.»

گزارش رسانه های در ايران حاکی است که غلامرضا خسرو هفته گذشته به صورتی ناگهانی، ابتدا به اجرای احکام اوين و سپس به قرنطينه زندان رجايی شهر منتقل شده است.

غلامرضا خسروی سوادجانی سال ۸۶ به اتهام همکاری با شبکه‌ی تلویزیونی سازمان مجاهدین خلق در کرمان بازداشت و به سه سال حبس قطعی سال و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد.

گزارش ها حاکی است که غلامرضا خسروی سپس از زندان رفسنجان به تهران منتقل شده و در سال ۱۳۸۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی محاکمه شد. دادگاه انقلاب غلامرضا خسروی را به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم کرد.

طبق این گزارش ها، دیوان عالی کشور نیز این حکم را تایید کرده است.

غلامرضا خسروی سابقه بازداشت در دهه ۱۳۶۰ را نیز دارد.
XS
SM
MD
LG