لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

رييس سازمان بسيج : از توبه سران «فتنه» مأيوس هستيم


محمدرضا نقدی، رييس سازمان بسيج مستضعفين، گفته است: از «توبه» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، «مايوس هستيم.»

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی که در جمع شماری از مجروحان دوران جنگ ايران و عراق در روز جمعه ۱۶ خردادماه صحبت می کرد، با اشاره به اين که« از توبه سران فتنه مأيوس هستيم»، گفته است: «گرچه اين افراد همچنان توبه نکرده اند و از اينکه توفيق توبه راستين نيز نصيب آنها شود مأيوس هستيم، اما از خدا می خواهيم تا همه گمراهان را هدايت کند.»

علی خامنه ای،‌رهبر ايران از اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» ياد می کند. در همين راستا رسانه ها و مسولان نزديک به رهبر جمهوری اسلامی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض به نتيجه اين انتخابات، را «سران فتنه» می نامند.

رييس سازمان بسيج همچنين گفته است:«محاکمه سران فتنه همچنان از مطالبات نيروهای ارزشی و جانبازان فتنه و مردم انقلابی ايران است و ما منتظريم که اين افراد در محاکم قانونی محاکمه شوند.»

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر اقای موسوی، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر به سر می برند.

این در حالی است که اخیرا علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس از وزير دادگستری سوال کرده بود که چرا حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی بدون حکم قضايی و بر خلاف قانون اساسی ادامه دارد.

در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ تهران و برخی ايران شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بود. در اين اعتراضات دهها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

در همين زمينه،‌حسين جلالی، رئيس دفتر محمد تقی مصباح يزدی، روز سه شنبه ۱۴ خردادماه سال جاری گفته است که در جريان اعتراضات در سال ۱۳۸۸ در ايران «۱۲۰۰ مدير کل، استاندار، نماينده مجلس، دو رييس جمهور هشت ساله و وزير اطلاعات گذشته در فتنه ۸۸ نقش داشتند.»
XS
SM
MD
LG