لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۹

استاندار سیستان و بلوچستان: ۱۲ معاند نظام امان‌نامه گرفته‌اند


علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید که در هفته گذشته «۱۲ نفر از معاندین نظام و فریب خوردگان به صورت خود معرف، امان‌نامه گرفته‌اند».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی اوسط هاشمی دوشنبه ۱۹ خرداد ماه در نشستی با مدیران رسانه‌های استان ضمن اعلام این خبر٬ از تشکیل «کمیسیون امان‌نامه در استان سیستان و بلوچستان» خبر داد.

وی توضیح داد: «دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان در چارچوب حدود الهی و قوانین موضوعه آماده‌اند تا تقاضای نادمین و توابین را در دستور کار خود قرار داده با متقاضیان به بازگشت به آغوش ملت با رأفت اسلامی برخورد کنند».

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که فرصت توبه برای محاربان تا قبل از دستگیری است.

آقای هاشمی اشاره نکرده است که افرادی که امان‌نامه گرفته‌اند وابسته به کدام گروه بوده‌اند.

دو گروه جیش العدل و جندالله در سال‌های گذشته چندین عملیات تروریستی در این منطقه انجام دادند.

ايران و تعدادی ديگر از کشورهای جهان مانند آمريکا، جيش‌العدل را يک سازمان تروريستی می‌دانند اما اين گروه می‌گويد مدافع حقوق سرکوب شده اهل سنت ايران در برابر حکومت شيعه مذهب مرکزی است و خواستار «جهاد» عليه جمهوری اسلامی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه هدف اصلی گروه‌های تروریستی را، ایجاد حس ناامنی در جامعه عنوان کرد و گفت که اگر امنیت در جامع‌های نباشد هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در منطقه نخواهد شد و نادانی یک شرور می‌تواند مانع سرمایه‌گذاری شود.

استان سیستان و بلوچستان پهناورترین و در عین حال یکی از فقیرترین مناطق ایران است که سهم آن در تولید ناخالص داخلی ایران تنها یک درصد است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران٬ ایلنا، غلامرضا مالکی مدیر کل برنامه و بودجه استانداری سیستان و بلوچستان بهمن ماه سال گذشته با اعلام این رقم افزود که در مجموع از جمعیت فعال استان، تنها ۲۷ درصد مشارکت اقتصادی دارند.

مرداد ماه سال گذشته نیز خبرگزاری مهر با استناد به آمار تازه منتشر شده مرکز آمار کشور گزارش داد که هفت شهر سیستان و بلوچستان در میان ۲۰ شهر اول بیکار کشور قرار دارند.
XS
SM
MD
LG