لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۸

سفر نماینده مجلس به برزیل برای «نظارت بر رعایت اخلاق اسلامی»


حسین آذین: «برای نظارت بر تماشاگران ایرانی برنامه‌ریزی دقیقی داریم و حتما آن را اعمال خواهیم کرد.»
حسین آذین: «برای نظارت بر تماشاگران ایرانی برنامه‌ریزی دقیقی داریم و حتما آن را اعمال خواهیم کرد.»
به دنبال لغو سفر حمید رسایی به برزیل٬ حال قرار است حسین آذین٬ دیگر عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران، برای نظارت بر «رعایت اخلاق اسلامی» و «تماشاگران» و همچنین بررسی «ابعاد فساد در فوتبال»٬ در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال به برزیل سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ به نقل از وب‌سایت «تدبیر»٬ حسین آذین با اشاره به انصراف حمید رسایی از سفر به برزیل «به دلایل شخصی»٬ گفت که حال شخص وی به همراه دو نماینده دیگر از کمیسیون اصل ۹۰ «برای انجام ماموریت» به برزیل اعزام می‌شوند.

وی در گفت‌و‌گو با «تدبیر» که روز چهارشنبه، ۲۱ خردادماه، منتشر شد گفت: «ما نمی‌توانیم به راحتی از بحث‌های نظارتی بگذریم. ما باید به طور کامل به تمامی اقدام‌های تیم ملی و حتی هنرمندانی که تیم ملی را در سفر به برزیل همراهی می‌کنند نظارت داشته باشیم تا خدایی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ایرانی صورت نگیرد.»

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: «از سوی دیگر ما برای نظارت بر تماشاگران ایرانی نیز برنامه‌ریزی دقیقی داریم و حتما آن را اعمال خواهیم کرد.»

بحث سفر نمایندگان مجلس به برزیل ۱۱ خردادماه رسانه‌ای شد٬ زمانی که روزنامه‌های ایران٬ از جمله آفتاب یزد٬ با انتشار نامه‌ای با سربرگ «اداره تشریفات مجلس شورای اسلامی» درباره سفر حمید رسایی به برزیل٬ اعلام کردند که آقای رسایی و فرد دیگری به نام مهدی شافعی که خود را «کارشناس و دبیر کمیته ارتقاء سلامت اداری» معرفی کرده٬ از وزارت خارجه ایران درخواست گذرنامه سیاسی کرده‌اند.

به دنبال رسانه‌ای شدن این امر، پایگاه‌های خبری مختلف و برخی از نمایندگان مجلس به این مسئله اعتراض کردند و از جمله استفاده از بیت‌المال برای این نوع سفرها را مورد انتقاد قرار دادند.

در نهایت حمید رسایی ۱۸ خردادماه با تاکید بر این که علی‌رغم میل شخصی از او خواسته شده بود که به برزیل برود٬ اعلام کرد که به دلایل شخصی از این سفر انصراف داده است.

حسین آذین٬ نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر این‌ که مقصود از این سفر «دیدن مسابقات به هزینه بیت‌المال» نیست گفته است: «مجلس قصد دارد با ابعاد فساد در فوتبال مقابله کند… در گذشته اتفاق‌هایی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و یا مسابقه‌های بین‌المللی رخ داده بود که این بار نباید آن اتفاق‌ها رخ دهد٬ خصوصا آن که این بازی‌ها این بار در یک کشور خاص از نظر فرهنگی مانند برزیل انجام می‌شود.»

وی در گفت‌و‌گو با «تدبیر» درباره این که هزینه‌های این سفر از چه محلی تامین می‌شود گفته است: «نمی‌توانم پاسخی درباره هزینه‌ها بدهم، چون اطلاعی ندارم.»

به گفته این نماینده مجلس، در گذشته نیز تعدادی از نمایندگان از طرف فراکسیون ورزش مجلس به جام جهانی اعزام شده بودند.

مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۲ خردادماه در برزیل آغاز می‌شود و ایران ۲۶ خردادماه در نخستین بازی به مصاف تیم ملی فوتبال نیجریه خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG