لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

طعنه دوباره روحانی به منتقدان: خیلی غصه نخورید، می‌دانیم چکار می‌کنیم


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، صبح سه‌شنبه، ۱۰ تیر، در سخنانی طعنه‌آمیز خطاب به منتقدان دولت خود گفت که «به ارزشمداران و عزیزان با زبان بسیار آرام می‌گویم که ما هم انقلاب را می‌شناسیم و ارزش‌ها را می‌دانیم. بنابراین غصه نخورید، چون می‌دانیم چکار می‌کنیم.»

آقای روحانی صبح سه‌شنبه در تهران و در مراسم روز صنعت و معدن با اشاره به مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی گفت که وزارت امور خارجه او و تیم مذاکره‌کننده این وزارتخانه «تخصص لازم» را برای حرف زدن در برابر ۶ قدرتی که، به گفته او، «روبه‌روی دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند» دارند.

در ماه‌های اخیر تعدادی از چهره‌های تندرو در حکومت جمهوری اسلامی و منتقد دولت حسن روحانی در مجلس و دیگر سازمان و نهادهای حکومتی با برپایی همایشی با عنوان «دل‌واپسان» از روند گفت‌وگوهای هسته‌ای دولت فعلی با غرب ابراز نگرانی و «دل‌واپسی» کرده‌اند.

آنان معتقدند که تیم مذاکره فعلی دولت ایران در برابر قدرت‌های غربی نرمش نشان داده و عقب‌نشینی کرده است.

به گفته آقای روحانی، جمهوری اسلامی باید فضای روابط خارجی را فضای مناسبی قرار دهد تا صنعت‌گران و تولیدگران راحت‌تر بتوانند مواد اولیه و تکنولوژی وارد کنند.

او در عین حال تاکید کرد که «کاسه تحریم‌های جهانی شکسته شده و هیچ بندزنی قادر نیست این کاسه شکسته را به صورت اول برگرداند».

آقای روحانی همچنین صبح سه‌شنبه گفت که می‌خواهد با کشورهای همسایه ایران رابطه نزدیک برقرار کند.

روحانی تاکید کرد که دولتش می‌داند افراطی‌گری، خشونت‌طلبی، درشت‌گویی و دخالت در امر این و آن به نفع هیچ کشوری نیست.

آقای روحانی در سخنرانی خود با اشاره به دوران محمود احمدی‌نژاد همچنین گفت که «سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می‌داند و هیچ تصمیم فردی بدون مشورت، آن هم مشورت‌های چندباره اتخاذ نمی‌کند».

رئیس جمهوری ایران همچنین با اشاره به نرخ تورم مدعی شد که دولت او تورم را از ۴۳ درصد به زیر ۱۵درصد رسانده است.

وضعیت اقتصادی ایران تا پیش از روی کار آمدن دولت حسن روحانی و تجدید نظر در سیاست‌های چند سال گذشته و به دنبال تشدید تحریم‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی با ناملایمات و مشکلات بسیاری روبه‌رو بود.

کشورهای قدرتمند غربی این تحریم‌ها را از بیم احتمال گسترش برنامه هسته‌ای ایران در ابعاد نظامی اتخاذ کردند.

XS
SM
MD
LG