لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

مراسم تشییع جنازه نوجوان فلسطینی در شرق بیت المقدس برگزار شد


هزاران فلسطينی روز جمعه چهارم ژوئيه در مراسم تشييع جنازه يک نوجوان فلسطينی خواستار «انتقام» و از سرگيری اعتراضات عليه اسرائيل شده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در اين مراسم شماری از تظاهر کنندگان به سمت پليس سنگ پرتاپ کرده اند و در مقابل پليس اسرائيل نيز از گاز اشک اور استفاده کرده است.

مراسم تشييع اين نوجوان فلسطينی در بيت‌المقدس شرقی و در ميان تدابير امنيتی برگزار شده است.

طبق اين گزارش فلسطينی ها می گويند، اين نوجوان توسط يهوديان افراطی به قتل رسيده است. پيشتر اجساد سه دانش‌آموز علوم دينی اسرائيلی در کرانه باختری در اوایل هفته گذشته کشف شد. اين دانش‌آموزان بيش از سه هفته پيش در کرانه باختری مفقود شده بودند.

اسرائيل حماس را به دست داشتن در قتل اين سه نوجوان متهم می کند. اين در حالی است که حماس اين اتهام را رد کرده است

محمدابوخدير، نوجوان۱۶ ساله فلسطينی، هفته گذشته توسط سرنشينان يک ماشين ناشناس ربوده شد. ساعاتی بعد پليس اسرائيل اعلام کرد که جسدی را در جنگلی در بيت‌المقدس يافته است و سپس خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد که خانواده نوجوان فلسطينی پس از مشاهده جسد، هويت او را تاييد کرده‌اند.

به گزارش رويترز در درگيری روز جمعه بين تشييع کنندگان و پليس ۱۵ نفر مجروح شده اند. اين در حالی است تاکنون خبری در خصوص بازداشت تظاهرکنندگان منتشر نشده است.

در همين حال گزارش حاکی ها است که در پی پيدا شدن اجساد سه نوجوان يهودی، اسرائيل دست به حملات هوايی به اهدافی در نوارغزه زده و حماس نيز به داخل اسرائيل موشک پرانی کرده است.

به دنبال کشف اجساد اين نوجوان تنش بين اسرائيل و فلسطينی ها افزايش يافته است. اين در حالی است که گفته می شود مصر در تلاش است تا باردیگر بین اسرائیل و حماس آتش بس برقرار شود.

در پی قتل اين نوجوان فلسطينی، محمود عباس، رييس‌تشکيلات خودگردان، افراطيون اسرائيلی را متهم به انجام اين قتل کرد.


محمود عباس از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، خواسته است تا در بيانيه‌ای اين قتل را محکوم کرده و عاملان آن‌ را مجازات کند.

بنيامين نتانياهو نيز در بيانيه‌ای اين «قتل مذموم» را محکوم کرده و خواهان بررسی اين پرونده و شناسايی عاملان آن شده است.

XS
SM
MD
LG