لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

فعالیت گشت‌های سیار موتوری انصار حزب‌الله «ادامه پیدا می‌کند»


عبدالمجید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله، از ادامه فعالیت گشت‌های سیار موتوری این گروه خبر داد و گفت که فعالیت این گشت‌ها در راستای «امر به معروف و نهی از منکر» است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دبیرکل انصار حزب‌الله روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه گفت: «این گشت‌ها فعالیت‌شان در حد لسانی است و تلاش دارند که بازدارنده باشند البته اگر جایی شاهد منکری ساماندهی شده و توطئه گونه باشیم کار فردی صورت نمی‌گیرد و با اتکا به مسئولان ذیربط اقدام عملی انجام می‌شود.»

پیش از این سایت انصار حزب‌الله از فعالیت اولین گروه‌های گشت‌های موتوری «امر به معروف و نهی از منکر» در پارک‌ها، مراکز خرید و معابر از روز یکم تیر ماه خبر داده بود.

این سایت خبر داده بود که این گشت‌ها با قدرت ادامه پیدا می‌کند و به نقل از یکی از شرکت کنندگان نوشته بود که «هرگونه قصد هنجار شکنانه با پاسخ سختی از سوی حزب اللهی‌ها روبرو خواهند شد.»

همچنین سخنرانی جلسه هفتگی انصار حزب الله در نهم تیرماه امسال به این موضوع اختصاص داشت.

عبدالمجید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله، اعلام کرده که برای فعالیت این گشت‌ها نیازی به مجوز نیست و در عین حال گفته است: «این موضوعی نیست که دستگاه‌های قانونی از آن بی‌خبر باشند.»

گروه انصار حزب الله ۱۷ اردیبهشت امسال در میدان فاطمی تهران تجمعی «علیه بی‌حجابی» برگزار کرده بود. این تجمع در حالی برگزار شد که حسین هاشمی، استاندار تهران، اعلام کرده بود که مجوزی برای برگزاری این تجمع صادر نشده است.

انصار حزب‌الله که به گفته عبدالمجید محتشم از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است از منتقدان دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بود.

دبیرکل انصار حزب‌الله ۱۳ اردیبهشت امسال با اشاره به اینکه این گروه به سیاست‌های دولت روحانی نقد دارد تایید کرده بود که دیدگاه‌های سعید جلیلی، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مورد قبول این گروه بوده است.

وی روز سه شنبه نیز خبر داد که هفته‌نامه انصار حزب‌الله از ۱۸ تیرماه بار دیگر بر روی دکه‌ها قرار خواهد گرفت.

آقای محتشم افزود: «اتهاماتی که در مورد این روزنامه مطرح بود در دادسرا رد شد و حتی از نظر محکمه قابلیت طرح در دادگاه را پیدا نکرد.»

هفته‌نامه یالثارات الحسین، ارگان مطبوعاتی انصار حزب‌الله ایران، به حکم هیات نظارت بر مطبوعات روز ۱۶ دی پارسال توقیف شد.

XS
SM
MD
LG