لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

نتانیاهو: عملیات نظامی در غزه به این زودی پایان نخواهد گرفت


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به مردم این کشور هشدار داد که عملیات نظامی در غزه به این زودی پایان نخواهد گرفت و باید خود را آماده «حوادث بد‌تر» کنند. همزمان ارتش اسرائیل به ساکنان شمال غزه خواسته است که خانه‌های خود را ترک کنند.

آقای نتانیاهو عصر دوشنبه، ششم مرداد، در حالی که وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش در کنار وی بودند، در سخنانی گفت این عملیات تا غیرنظامی کردن غزه و تخریب تونل‌های زیر زمینی مرزی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: «آنچه که در پیش رو داریم بد‌تر است».

رهبران اسرائیل هم اکنون تحت فشارهای بین‌المللی برای برقراری آتش بس در نوار غزه قرار دارند که سه هفته عملیات ارتش آن در این منطقه، ۱۰۵۰ فلسطینی، ۵۲ سرباز اسرائیلی و دو شهروند غیرنظامی اسرائیل و یک کارگر تایلندی را به کام مرگ فرو برده است.

با این حال نخست وزیر اسرائیل در سخنان روز دوشنبه خود تاکید کرد که عملیات نظامی به این زودی پایان نخواهد یافت و افزود: «ما تا زمانی که ماموریت‌مان در زمینه حفاظت کامل شهروندان، سربازان و کودکان‌مان کامل شود به حملات شدید خود ادامه می‌دهیم».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات با واکنش سامی ابوزهری، سخنگوی گروه حماس روبرو شده و وی گفته است: «تهدیدات وی (نتانیاهو) حماس یا مردم فلسطین را نمی‌ترساند و اشغالگران تاوان کشتار شهروندان و کودکان را پرداخت خواهند کرد».

اسرائیل می‌گوید که به ساکنان شمال غزه- از جمله شجاعیه که هفته گذشته صحنه کشتار خونینی از سوی نیروهای اسرائیلی بود- پیامک زده و تلفن کرده تا هر چه سریع‌تر خانه‌های خود را ترک کرده و به شهر غزه بیایند.

به نظر می‌رسد که ارتش این کشور در صدد انجام عملیاتی گسترده در این منطقه برای مقابله با راکت پراکنی شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی و تخریب تونل‌های زیر زمینی بین مرز غزه و اسرائیل است.

ساعتی پیش از سخنان بنیامین نتانیاهو، ارتش اسرائیل از کشته شدن چهار اسرائیلی بر اثر اصابت راکت به جنوب این کشور خبر داد و رسانه‌های اسرائیل نیز اعلام کردند پنج شبه نظامی فلسطینی که از تونلی به جنوب این کشور رخنه کرده بودند در درگیری با ارتش کشته شدند.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده است که ۹ سرباز این کشور در عملیات جداگانه‌ای در غزه کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG