لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

درخواست ده‌ها فعال سیاسی و مدنی برای آزادی صبا آذرپیک


ده‌ها تن از فعالان مدنی و سیاسی، خانواده‌های زندانیان سیاسی با نوشتن نامه‌ای به مقام‌های دولتی ایران، درباره وضعیت صبا آذرپیک، روزنامه نگار زندانی که ۸۲ روز است در انفرادی به سر می‌برد ابراز نگرانی کردند.

امضاء کنندگان این نامه نوشته‌اند این روزنامه نگار که از هفتم خرداد بازداشت شده و محل نگهداریش مشخص نیست، از نظر جسمی وضعیتی نگران کننده و از نظر روحی زیر فشار است.

امضاء کنندگان این نامه از قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی خواستار پیگیری و تضمین رعایت حقوق قانونی و شهروندی صبا آذرپیک بنا بر قوانین جاری و مصوب کشور شده‌اند و نوشته‌اند که شرایط و مقدمات آزادی این روزنامه نگار به سرعت فراهم شود.

در این نامه به نقل از خانواده صبا آذرپیک آمده که «بازداشت و شیوه نگهداری غیر قانونی این روزنامه نگار به خاطر انجام رسالت خبرنگاری و پیگیری تخلفات در موضوع حمله به بند ۳۵۰ و پرونده قتل ستار بهشتی است» و تاکید شده است «پرونده‌هایی که افشا کردن و پیگیری آن‌ها وظیفه هر خبرنگار مسئولیت پذیری است و در واقع او به خاطر انجام به وظیفه روزنامه نگاری خود یازداشت شده است».

نسرین ستوده، فائزه هاشمی، فخرالسادات محتشمی‌پور، احمد منتظری، نرگس محمدی، عباس امیرانتظام، صادق زیباکلام، مهدی خزعلی، پروین فهیمی و شماری دیگر از فعالان مدنی این نامه را امضاء کرده‌اند.

در گفت‌و‌گو با عیسی سحرخیز، روزنامه نگار در تهران و یکی از امضاء کنندگان درباره این نامه پرسیدم:

گفت‌وگوی حسین قویمی با عیسی سحرخیز، روزنامه نگار، درباره نامه درخواست آزادی صبا آذرپیک
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:26 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG