لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۲

حماس از پرتاب «۴۰ فروند راکت» به خاک اسرائیل خبر داد


حملات هوایی اسرائیل به شهر غزه در واپسین ساعات روز سه‌شنبه، ۲۸ مرداد به مرگ یک کودک و یک زن منجر شد و ۱۶ مجروح نیز برجای گذاشت.

گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی بیان می‌کند که در جریان این حملات، خانه‌ای در نزدیکی ایستگاه تلویزیونی الاقصی فلسطین هدف موشک‌های یک فروند جنگنده اسرائیل قرار گرفته است.

به گفته این شاهدان، هواپیمای اف ۱۶ اسرائیلی دست‌کم سه فروند موشک به سمت آن خانه شلیک کرده که به مرگ یک دختربچه و یک زن انجامیده و ۱۶ نفر دیگر را نیز مجروح کرده است.

نیروهای امدادی گمان دارند که هنوز برخی از ساکنان این خانه زیر آوار مانده باشند.

این رویداد تنها ساعاتی پس از آن به وقوع پیوست که اسرائیل اعلام کرد گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه با پرتاب سه فروند راکت به خاک اسرائیل آتش‌بس موقت را نقض کرده‌اند.

به دنبال این اتفاق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی در قاهره دستور داد که مذاکره با فلسطینی‌ها را متوقف کنند و به کشور باز گردند، امری که با هجوم ارتش اسرائیل به نوار غزه همراه بود.

در همین حال حماس اعلام کرد که امروز ۴۰ فروند راکت به اسرائیل شلیک کرده و فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل‌آویو را هدف قرار داده است.

اما تحولات روز سه‌شنبه در غزه واکنش ایالات متحده را به دنبال داشت چنانچه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اقدام گروه‌های فلسطینی را در نقض آتش‌بس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ماری هرف روز سه‌شنبه اظهار داشت: «ما بسیار نگران تحولات امروز هستیم و از سرگیری شلیک راکت را محکوم می‌کنیم. همان‌طور که گفته‌ایم اسرائیل حق دفاع از خود در برابر چنین حملاتی را دارد».

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود گفت که واشینگتن امیدوار است طرفین به توافقی پایا برای آتش‌بس دست یابند یا در صورت لزوم آتش‌بس موقت را تمدید کنند.

جنگ اخیر غزه تاکنون به مرگ حدود دو هزار فلسطینی انجامیده است. در این میان طرفین توانسته‌اند با مذاکرات خود که با میانجی‌گری مصر انجام می‌شود به توافقاتی برای آتش‌بس موقت دست یابند، اما هنوز چشم‌انداز روشنی برای آتش‌بس طولانی مدت وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG